[elektro] O2 szenzor
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Fri May 7 11:08:03 CEST 2010
A pontosan egyes lambda.
Nem azért célozza azt a világ összes gyára, mert mindegyikben teljesen
hülyék tervezik a motorokat, hanem mert az a jó.
Valamiért persze mindig, mindenki megpróbál okosabb lenni a komplett gyári
motorfejlesztő részlegnél, amelyik évtizedek óta ezen dolgozik. Elég ritkán
sikerül. :)
Trebitsch
János Zakó wrote:
> Tehát mi a legideálisabb lambda érték fogyasztás és motor élettartam
> szempontjából?
>
>
> 2010/5/7 <trebi at algoritmic.hu>:
>> A (kipufogó) szelepnyitásig mindig kitart az égés. Ezt meg is lehet
>> nézni, ha leszeded a kipufogósort, vidáman csapkodnak kifele a
>> lángnyelvek. (Szomszédok leitatása, valamint zajvédő füles
>> használata javallott. :) Egyébként de, olyan 1.05 körüli lamndánál,
>> tehát halványan szegény keveréknél legmagasabb az égés hőfoka. Itt
>> van a fogyasztás minimuma is, 2-3 százalékot is spórolhat így az
>> ember. Amit aztán jó eséllyel el fog költeni hengerfej-javításra,
>> sokszorosan. :)
>>
>> Trebitsch
>> charles.hoss wrote:
>>> Nem stochiometriai arany alatt egy picivel a legnagyobb az egester
>>> hofoka? En ugy tudtam hogy a lassabb eges (kitart a szelpnyitasig)
>>> es a forro atomos oxigen art a szelepeknek.
>>>
>>> Bye
>>> dexter
>>>
>>> Sent from my HTC
>>>
>>> -----Original Message-----
>>> From: trebi at algoritmic.hu
>>> Sent: Friday, May 07, 2010 10:42
>>> To: elektro at tesla.hu
>>> Subject: Re: [elektro] O2 szenzor
>>>
>>> Sokféle szabályzás van. Ha a legegyszerűbb, lambdajelre dolgozó,
>>> akkor az
>>> semmit nem csinál, amíg hideg a szonda, tehát nem ad jelet.
>>> Egyszerűen marad
>>> az utoljára beállított gázmennyiség (szűkítés) oszt csókolom. Szonda
>>> amíg
>>> hideg, addig nem jön belőle feszültség, tehát elég egyszerű
>>> észrevenni, hogy
>>> mikor melegedett be. :)
>>> Amúgy ez a szabályozási mód teljesen tökéletes tud lenni, egy
>>> dologtól eltekintve: nem dúsítja a keveréket intenzív gázadásra
>>> (mert nem is tudja,
>>> hogy az van, ha nincs belevezetve a TPS), és ettől lomhábban gyorsul
>>> az
>>> autó. Ha olyan, amelyik lambdára és TPS-re is dolgozik, akkot
>>> tényleg teljesen hibátlan.
>>> Amíg a szonda hideg, addig persze nem jó a keverékarány, de ez nem
>>> érdekel
>>> senkit, mert kevesebb, mint 1 percről van szó. A motor meg gázzal
>>> egészen
>>> extrém keverékarányokkal is tud ketyegni. (Ezért szokták egyébként
>>> tönkretenni, mert addig szegényítik a keveréket, rejtélyes okból,
>>> amíg az
>>> egekig nem ugrik az égéstér hőmérséklete, és beégnek a szelepek.)
>>>
>>> Trebitsch
>>>
>>>
>>> János Zakó wrote:
>>>> Még egy kérdés. A gyári LPG szabályzók mit csinálnak, ha még nem
>>>> melegedett fel a lambda szonda?
>>>> Láttam hogy be lehet állítani hogy mennyi időt várjon a
>>>> felmelegedésre. Motorfordulatot mindig figyeli és esetleg az
>>>> alapján nyit?
>>>> Van egy kezdetleges darabom, abba csak a lambda sz. van bevezetve
>>>> és a szelep sem léptetőmotoros, hanem egy szénkefés motor.
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list