[elektro] O2 szenzor

János Zakó janoszako at gmail.com
Fri May 7 11:04:25 CEST 2010


Tehát mi a legideálisabb lambda érték fogyasztás és motor élettartam
szempontjából?


2010/5/7  <trebi at algoritmic.hu>:
> A (kipufogó) szelepnyitásig mindig kitart az égés. Ezt meg is lehet nézni,
> ha leszeded a kipufogósort, vidáman csapkodnak kifele a lángnyelvek.
> (Szomszédok leitatása, valamint zajvédő füles használata javallott. :)
> Egyébként de, olyan 1.05 körüli lamndánál, tehát halványan szegény
> keveréknél legmagasabb az égés hőfoka. Itt van a fogyasztás minimuma is, 2-3
> százalékot is spórolhat így az ember. Amit aztán jó eséllyel el fog költeni
> hengerfej-javításra, sokszorosan. :)
>
> Trebitsch
> charles.hoss wrote:
>> Nem stochiometriai arany alatt egy picivel a legnagyobb az egester
>> hofoka? En ugy tudtam hogy a lassabb eges (kitart a szelpnyitasig) es
>> a forro atomos oxigen art a szelepeknek.
>>
>> Bye
>> dexter
>>
>> Sent from my HTC
>>
>> -----Original Message-----
>> From: trebi at algoritmic.hu
>> Sent: Friday, May 07, 2010 10:42
>> To: elektro at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro] O2 szenzor
>>
>> Sokféle szabályzás van. Ha a legegyszerűbb, lambdajelre dolgozó,
>> akkor az
>> semmit nem csinál, amíg hideg a szonda, tehát nem ad jelet.
>> Egyszerűen marad
>> az utoljára beállított gázmennyiség (szűkítés) oszt csókolom. Szonda
>> amíg
>> hideg, addig nem jön belőle feszültség, tehát elég egyszerű
>> észrevenni, hogy
>> mikor melegedett be. :)
>> Amúgy ez a szabályozási mód teljesen tökéletes tud lenni, egy dologtól
>> eltekintve: nem dúsítja a keveréket intenzív gázadásra (mert nem is
>> tudja,
>> hogy az van, ha nincs belevezetve a TPS), és ettől lomhábban gyorsul
>> az
>> autó. Ha olyan, amelyik lambdára és TPS-re is dolgozik, akkot tényleg
>> teljesen hibátlan.
>> Amíg a szonda hideg, addig persze nem jó a keverékarány, de ez nem
>> érdekel
>> senkit, mert kevesebb, mint 1 percről van szó. A motor meg gázzal
>> egészen
>> extrém keverékarányokkal is tud ketyegni. (Ezért szokták egyébként
>> tönkretenni, mert addig szegényítik a keveréket, rejtélyes okból,
>> amíg az
>> egekig nem ugrik az égéstér hőmérséklete, és beégnek a szelepek.)
>>
>> Trebitsch
>>
>>
>> János Zakó wrote:
>>> Még egy kérdés. A gyári LPG szabályzók mit csinálnak, ha még nem
>>> melegedett fel a lambda szonda?
>>> Láttam hogy be lehet állítani hogy mennyi időt várjon a
>>> felmelegedésre. Motorfordulatot mindig figyeli és esetleg az alapján
>>> nyit?
>>> Van egy kezdetleges darabom, abba csak a lambda sz. van bevezetve és
>>> a szelep sem léptetőmotoros, hanem egy szénkefés motor.
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list