[elektro] O2 szenzor
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Fri May 7 11:01:33 CEST 2010
A (kipufogó) szelepnyitásig mindig kitart az égés. Ezt meg is lehet nézni,
ha leszeded a kipufogósort, vidáman csapkodnak kifele a lángnyelvek.
(Szomszédok leitatása, valamint zajvédő füles használata javallott. :)
Egyébként de, olyan 1.05 körüli lamndánál, tehát halványan szegény
keveréknél legmagasabb az égés hőfoka. Itt van a fogyasztás minimuma is, 2-3
százalékot is spórolhat így az ember. Amit aztán jó eséllyel el fog költeni
hengerfej-javításra, sokszorosan. :)
Trebitsch
charles.hoss wrote:
> Nem stochiometriai arany alatt egy picivel a legnagyobb az egester
> hofoka? En ugy tudtam hogy a lassabb eges (kitart a szelpnyitasig) es
> a forro atomos oxigen art a szelepeknek.
>
> Bye
> dexter
>
> Sent from my HTC
>
> -----Original Message-----
> From: trebi at algoritmic.hu
> Sent: Friday, May 07, 2010 10:42
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] O2 szenzor
>
> Sokféle szabályzás van. Ha a legegyszerűbb, lambdajelre dolgozó,
> akkor az
> semmit nem csinál, amíg hideg a szonda, tehát nem ad jelet.
> Egyszerűen marad
> az utoljára beállított gázmennyiség (szűkítés) oszt csókolom. Szonda
> amíg
> hideg, addig nem jön belőle feszültség, tehát elég egyszerű
> észrevenni, hogy
> mikor melegedett be. :)
> Amúgy ez a szabályozási mód teljesen tökéletes tud lenni, egy dologtól
> eltekintve: nem dúsítja a keveréket intenzív gázadásra (mert nem is
> tudja,
> hogy az van, ha nincs belevezetve a TPS), és ettől lomhábban gyorsul
> az
> autó. Ha olyan, amelyik lambdára és TPS-re is dolgozik, akkot tényleg
> teljesen hibátlan.
> Amíg a szonda hideg, addig persze nem jó a keverékarány, de ez nem
> érdekel
> senkit, mert kevesebb, mint 1 percről van szó. A motor meg gázzal
> egészen
> extrém keverékarányokkal is tud ketyegni. (Ezért szokták egyébként
> tönkretenni, mert addig szegényítik a keveréket, rejtélyes okból,
> amíg az
> egekig nem ugrik az égéstér hőmérséklete, és beégnek a szelepek.)
>
> Trebitsch
>
>
> János Zakó wrote:
>> Még egy kérdés. A gyári LPG szabályzók mit csinálnak, ha még nem
>> melegedett fel a lambda szonda?
>> Láttam hogy be lehet állítani hogy mennyi időt várjon a
>> felmelegedésre. Motorfordulatot mindig figyeli és esetleg az alapján
>> nyit?
>> Van egy kezdetleges darabom, abba csak a lambda sz. van bevezetve és
>> a szelep sem léptetőmotoros, hanem egy szénkefés motor.
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list