[elektro] O2 szenzor

charles.hoss charles.hoss at gmail.com
Fri May 7 10:56:16 CEST 2010


Nem stochiometriai arany alatt egy picivel a legnagyobb az egester hofoka? En ugy tudtam hogy a lassabb eges (kitart a szelpnyitasig) es a forro atomos oxigen art a szelepeknek.

Bye
dexter

Sent from my HTC

-----Original Message-----
From: trebi at algoritmic.hu
Sent: Friday, May 07, 2010 10:42
To: elektro at tesla.hu
Subject: Re: [elektro] O2 szenzor

Sokféle szabályzás van. Ha a legegyszerűbb, lambdajelre dolgozó, akkor az 
semmit nem csinál, amíg hideg a szonda, tehát nem ad jelet. Egyszerűen marad 
az utoljára beállított gázmennyiség (szűkítés) oszt csókolom. Szonda amíg 
hideg, addig nem jön belőle feszültség, tehát elég egyszerű észrevenni, hogy 
mikor melegedett be. :)
Amúgy ez a szabályozási mód teljesen tökéletes tud lenni, egy dologtól 
eltekintve: nem dúsítja a keveréket intenzív gázadásra (mert nem is tudja, 
hogy az van, ha nincs belevezetve a TPS), és ettől lomhábban gyorsul az 
autó. Ha olyan, amelyik lambdára és TPS-re is dolgozik, akkot tényleg 
teljesen hibátlan.
Amíg a szonda hideg, addig persze nem jó a keverékarány, de ez nem érdekel 
senkit, mert kevesebb, mint 1 percről van szó. A motor meg gázzal egészen 
extrém keverékarányokkal is tud ketyegni. (Ezért szokták egyébként 
tönkretenni, mert addig szegényítik a keveréket, rejtélyes okból, amíg az 
egekig nem ugrik az égéstér hőmérséklete, és beégnek a szelepek.)

Trebitsch


János Zakó wrote:
> Még egy kérdés. A gyári LPG szabályzók mit csinálnak, ha még nem
> melegedett fel a lambda szonda?
> Láttam hogy be lehet állítani hogy mennyi időt várjon a
> felmelegedésre. Motorfordulatot mindig figyeli és esetleg az alapján
> nyit?
> Van egy kezdetleges darabom, abba csak a lambda sz. van bevezetve és a
> szelep sem léptetőmotoros, hanem egy szénkefés motor.

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list