[elektro] O2 szenzor
János Zakó
janoszako at gmail.com
Fri May 7 11:31:51 CEST 2010
eszembe jutott a bennem maradt kérdés:
Miért választják le a lambda szondát a gyári motorvezérlőről LPG üzemben?
Normáliséknál hogy oldják meg, hogy megálljon a benzinbefecskendezés?
Nálam egy relével megszakították a befecskendezőszelep vezetékét, amit
a motorvezérlő átkapcsolás után pár mp-el egy pirosan világító
szimbólummal jutalmaz.
2010/5/7 <trebi at algoritmic.hu>:
> A pontosan egyes lambda.
> Nem azért célozza azt a világ összes gyára, mert mindegyikben teljesen
> hülyék tervezik a motorokat, hanem mert az a jó.
> Valamiért persze mindig, mindenki megpróbál okosabb lenni a komplett gyári
> motorfejlesztő részlegnél, amelyik évtizedek óta ezen dolgozik. Elég ritkán
> sikerül. :)
>
> Trebitsch
>
>
> János Zakó wrote:
>> Tehát mi a legideálisabb lambda érték fogyasztás és motor élettartam
>> szempontjából?
>>
>>
>> 2010/5/7 <trebi at algoritmic.hu>:
>>> A (kipufogó) szelepnyitásig mindig kitart az égés. Ezt meg is lehet
>>> nézni, ha leszeded a kipufogósort, vidáman csapkodnak kifele a
>>> lángnyelvek. (Szomszédok leitatása, valamint zajvédő füles
>>> használata javallott. :) Egyébként de, olyan 1.05 körüli lamndánál,
>>> tehát halványan szegény keveréknél legmagasabb az égés hőfoka. Itt
>>> van a fogyasztás minimuma is, 2-3 százalékot is spórolhat így az
>>> ember. Amit aztán jó eséllyel el fog költeni hengerfej-javításra,
>>> sokszorosan. :)
>>>
>>> Trebitsch
>>> charles.hoss wrote:
>>>> Nem stochiometriai arany alatt egy picivel a legnagyobb az egester
>>>> hofoka? En ugy tudtam hogy a lassabb eges (kitart a szelpnyitasig)
>>>> es a forro atomos oxigen art a szelepeknek.
>>>>
>>>> Bye
>>>> dexter
>>>>
>>>> Sent from my HTC
>>>>
>>>> -----Original Message-----
>>>> From: trebi at algoritmic.hu
>>>> Sent: Friday, May 07, 2010 10:42
>>>> To: elektro at tesla.hu
>>>> Subject: Re: [elektro] O2 szenzor
>>>>
>>>> Sokféle szabályzás van. Ha a legegyszerűbb, lambdajelre dolgozó,
>>>> akkor az
>>>> semmit nem csinál, amíg hideg a szonda, tehát nem ad jelet.
>>>> Egyszerűen marad
>>>> az utoljára beállított gázmennyiség (szűkítés) oszt csókolom. Szonda
>>>> amíg
>>>> hideg, addig nem jön belőle feszültség, tehát elég egyszerű
>>>> észrevenni, hogy
>>>> mikor melegedett be. :)
>>>> Amúgy ez a szabályozási mód teljesen tökéletes tud lenni, egy
>>>> dologtól eltekintve: nem dúsítja a keveréket intenzív gázadásra
>>>> (mert nem is tudja,
>>>> hogy az van, ha nincs belevezetve a TPS), és ettől lomhábban gyorsul
>>>> az
>>>> autó. Ha olyan, amelyik lambdára és TPS-re is dolgozik, akkot
>>>> tényleg teljesen hibátlan.
>>>> Amíg a szonda hideg, addig persze nem jó a keverékarány, de ez nem
>>>> érdekel
>>>> senkit, mert kevesebb, mint 1 percről van szó. A motor meg gázzal
>>>> egészen
>>>> extrém keverékarányokkal is tud ketyegni. (Ezért szokták egyébként
>>>> tönkretenni, mert addig szegényítik a keveréket, rejtélyes okból,
>>>> amíg az
>>>> egekig nem ugrik az égéstér hőmérséklete, és beégnek a szelepek.)
>>>>
>>>> Trebitsch
>>>>
>>>>
>>>> János Zakó wrote:
>>>>> Még egy kérdés. A gyári LPG szabályzók mit csinálnak, ha még nem
>>>>> melegedett fel a lambda szonda?
>>>>> Láttam hogy be lehet állítani hogy mennyi időt várjon a
>>>>> felmelegedésre. Motorfordulatot mindig figyeli és esetleg az
>>>>> alapján nyit?
>>>>> Van egy kezdetleges darabom, abba csak a lambda sz. van bevezetve
>>>>> és a szelep sem léptetőmotoros, hanem egy szénkefés motor.
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list