[elektro] E85

potyo potyo.ada at gmail.com
Mon Mar 22 21:19:28 CET 2010


Valameddig igen, de nem megy el a lehetőség végéig.
http://totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz/2/#szoveg

"A motor fejlesztésekor adott minőségű üzemanyag használatát tételezik
fel, ehhez pontosan kimérik az adott körülmények között a kopogási
határt, és ennek megfelelő előgyújtással fog próbálkozni a vezérlő. Ha
valamiért előfordul néha egy koppanás, akkor lép be a
kopogásszabályozás és vesz vissza csöppet az előgyújtásból. A
százoktános marketingbenzin megítéléséhez azonban fontos tudni, hogy a
szabályozás kizárólag a későbbi előgyújtások irányában működik. A
98-as benzinhez tervezett motor vezérlője tehát fel sem tételezi, hogy
annál jobb kerülhet a hengerekbe, és nem fog még korábbi, amúgy a
százoktános benzin számára optimális előgyújtásokkal kísérletezni."

vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta (2010. március 22. 21:10):
> es az a kopogastalanito nem keresi meg a legkisebb elogyujtast magatol, amivel meg nem kopog?
> vajk
>
>
>
>
> ________________________________
> From: potyo <potyo.ada at gmail.com>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Mon, 22 March, 2010 21:01:34
> Subject: Re: [elektro] E85
>
> E85-nek magasabb az oktánszáma, 105 körül van, így nagyobb előgyújtás,
> ezáltal alacsonyabb fogyasztás érhető el.
>
> vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta (2010. március 22. 20:52):
>> de miert is kellene valtoztatni az elogyujtast?
>>
>> vajk
>>
>>
>>
>>
>>
>> ________________________________
>> From: potyo <potyo.ada at gmail.com>
>> To: elektro at tesla.hu
>> Sent: Mon, 22 March, 2010 20:41:50
>> Subject: Re: [elektro] E85
>>
>> Mondjuk szerintem ha van kopogásszenzor a motoron (tizen X éve talán
>> mindegyiken), akkor azzal meg lehetne - legalábbis valamennyire -
>> oldani. A bemenő jelet kellene időben egy kicsit előbbre hozni, aztán
>> a kopogásszenzor jele alapján meg a vezérlő majd korrigál. Persze
>> sokat nem lehet így nyerni, mert ha a gyári tűrésen túl lesz az
>> eltérés a jelekben, akkor ugrálna check engine-el. De valamennyit
>> biztosan lehetne.
>>
>> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2010. március 22. 20:35):
>>> gyujtasidopontot tolni nem annyira trivialis mint az impulzus hosszat
>>> megnyujtani .
>>> siman egy kulso elektronikaval egyaltalan nem sima ugy . szerintem ezert nem
>>> fogtak bele .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> 2010. március 22. 20:18 Szali Sandor írta, <szali.sandor at gmail.com>:
>>>
>>>> Tovabbra se latok olyan elektronikat ami az elogyujtast allitana.
>>>> Gondolom ez mar csak a chiptuning lenne.
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list