[elektro] E85
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Mar 22 23:24:08 CET 2010
Ez igy van. Alfa kapott chiptuningot anno (gyujtas elore), utana
dobbenet mi kijott belole 100 as shell benzinnel.
Elotte max csendesebb volt a motor.
Arnold
On 2010.03.22., at 21:19, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
> Valameddig igen, de nem megy el a lehetőség végéig.
> http://totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz/2/#szoveg
>
> "A motor fejlesztésekor adott minőségű üzemanyag használatát
> tételezik
> fel, ehhez pontosan kimérik az adott körülmények között a
> kopogási
> határt, és ennek megfelelő előgyújtással fog próbálkozni a
> vezérlő. Ha
> valamiért előfordul néha egy koppanás, akkor lép be a
> kopogásszabályozás és vesz vissza csöppet az előgyújtásból. A
> százoktános marketingbenzin megítéléséhez azonban fontos tudni,
> hogy a
> szabályozás kizárólag a későbbi előgyújtások irányában
> működik. A
> 98-as benzinhez tervezett motor vezérlője tehát fel sem tételezi,
> hogy
> annál jobb kerülhet a hengerekbe, és nem fog még korábbi, amúgy
> a
> százoktános benzin számára optimális előgyújtásokkal
> kísérletezni."
>
> vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta (2010. március 22. 21:10):
>> es az a kopogastalanito nem keresi meg a legkisebb elogyujtast
>> magatol, amivel meg nem kopog?
>> vajk
>>
>>
>>
>>
>> ________________________________
>> From: potyo <potyo.ada at gmail.com>
>> To: elektro at tesla.hu
>> Sent: Mon, 22 March, 2010 21:01:34
>> Subject: Re: [elektro] E85
>>
>> E85-nek magasabb az oktánszáma, 105 körül van, így nagyobb
>> előgyújtás,
>> ezáltal alacsonyabb fogyasztás érhető el.
>>
>> vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> írta (2010. március 22. 20:5
>> 2):
>>> de miert is kellene valtoztatni az elogyujtast?
>>>
>>> vajk
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> ________________________________
>>> From: potyo <potyo.ada at gmail.com>
>>> To: elektro at tesla.hu
>>> Sent: Mon, 22 March, 2010 20:41:50
>>> Subject: Re: [elektro] E85
>>>
>>> Mondjuk szerintem ha van kopogásszenzor a motoron (tizen X éve t
>>> alán
>>> mindegyiken), akkor azzal meg lehetne - legalábbis valamennyire -
>>> oldani. A bemenő jelet kellene időben egy kicsit előbbre hozni,
>>> aztán
>>> a kopogásszenzor jele alapján meg a vezérlő majd korrigál. Pe
>>> rsze
>>> sokat nem lehet így nyerni, mert ha a gyári tűrésen túl lesz az
>>> eltérés a jelekben, akkor ugrálna check engine-el. De valamennyit
>>> biztosan lehetne.
>>>
>>> charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta (2010. március 22. 20
>>> :35):
>>>> gyujtasidopontot tolni nem annyira trivialis mint az impulzus
>>>> hosszat
>>>> megnyujtani .
>>>> siman egy kulso elektronikaval egyaltalan nem sima ugy .
>>>> szerintem ezert nem
>>>> fogtak bele .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>> 2010. március 22. 20:18 Szali Sandor írta, <szali.sandor at gmail
>>>> .com>:
>>>>
>>>>> Tovabbra se latok olyan elektronikat ami az elogyujtast allitana.
>>>>> Gondolom ez mar csak a chiptuning lenne.
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list