[elektro] Ember formájú villanyoszlopok
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Aug 26 18:15:07 CEST 2010
potyo wrote:
> Nem fordított ez, csak másik generátor :-)) A 14V megléte csak azt
> jelenti, hogy a generátoron a terhelés kisebb, mint amit az adott
> fordulaton tudna. A lemerült akkura ha kényszeríted a 14V-ot, akkor
> nem folyik ám olyan rettenet nagy áram, mint ahogy azt sokan
> gondolják. Pl. folyik 20A,
Attól is függ, mekkora az az aksi. Ebbe 60Ah-sat raktam, az bizony ekkor többet
kap fel. Valamint felkapcsoltam a lámpákat is (igaz, nem hosszúfény), akkor is
megvolt a 14 (13,9)V. A zsigulinál ez marhára nem így nézett ki.
> azt simán tudja a generátor alapjárat körül
> és akkor már megvan a 14V. A zsiguli generátora alapjáraton annyi
> áramot sem tudott termelni, ami a saját gerjesztését fenn tudta volna
> tartani, így legerjedt.
Na azért nem. Ha levettem az aksit a járó motornál, simán ment tovább, csak a
fesszabályozó piszokul elkezdett berregni.
> Pl. 13V-on láttam megadva az Iskra generátoroknál. Ez a fordulat-áram
> úgy értendő, hogy kívülről valami módon 13V-on van tartva a feszültség
> függetlenül, hogy a generátor mit termel. Gerjesztés szabályzó nélkül
> rákötve a segéddiódahídra (vagy ahová kell, hogy mindig maximális
...
> valamilyen egyensúly van meghatározva a feltételek között, mert nem
> célszerű 5kW teljesítményre képes generátort sem berakni csak azért,
> hogy alapjáraton is ellássa az elektromos szervót árammal akkor is, ha
> a delikvens épp álló helyzetben tekergeti a kormányt...
Azért, ha tud mondjuk 50A-14V-ot némelyik generátor 1000-es motor
fordulatszámnál, és az a motor képes 6ezerrel is pörögni, akkor már nem járunk
messze attól az 5kW-tól, ha nem vesszük el tőle a gerjesztést! :-)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list