[elektro] Ember formájú villanyoszlopok
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Aug 26 17:21:41 CEST 2010
potyo wrote:
> Forgórész sokpólusú az autógenerátorokban, úgy 12, ha jól emlékszem.
Nem biztos. Nem mechanikailag értem, hanem villamosan. Tehát gerjesztve hány
mágneses pólusa van, ez a kérdés.
> Kis fordulatnál az armatúravisszahatás jelentősen korlátozza az
> áramot, 1800 körüli tengelyfordulatnál a névleges áram 30-40
> százalékát tudják csak a gyári adatlapok szerint (persze a valóság
> lehet ettől több, mértem már 48A-t kicsorogni egy 55A-es generátorból
> alapjáraton, miközben csak 23A van megadva rá, de ez egy kb. húsz éves
Nekem fordított az a kevés tapasztalatom. A zsiguli nem tudta felnyomni
névlegesre az akkufeszt, csak ha odanyúltam a gázhoz, és feltoltam
ezervalahányszázig. A fordban most meg 900-nál is felnyomja maxra akkor is, ha
eléggé le volt merítve. Néha még ékszíjhangot is hallok, ami nagy nyomatékra,
azaz nagy áramra utal, illetve mértem is lakatfogóval.
> volt, maiak szerintem jobban ki vannak centizve). 6000 fordulatnál
> tudják a névleges áramot a gyár szerint. Maximális fordulatként eddig
Milyen feszen? Lehet, hogy termikusan gondolták, nem? Elég kicsik ezek, lehet,
hogy ha egy adott fix fordulat és gerjesztés mellett felveszem a kapocsfesz-áram
jelleggörbét, akkor egy elég erőteljesen eső valami jön ki. Tehát ha pl 6000-nél
tudja 14V-on a névleges áramot, akkor elvéve a terhelést lehet, hogy felmegy a
fesz huszonvoltra.
Ha így van, akkor nem olyan szép a lejányzó fekvése, mint ahogy előbb gondoltam,
ezért mondtam, csak elvi a fejtegetés.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list