[elektro] Ember formájú villanyoszlopok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Aug 26 17:21:41 CEST 2010


potyo wrote:

> Forgórész sokpólusú az autógenerátorokban, úgy 12, ha jól emlékszem.

Nem biztos. Nem mechanikailag értem, hanem villamosan. Tehát gerjesztve hány 
mágneses pólusa van, ez a kérdés.

> Kis fordulatnál az armatúravisszahatás jelentősen korlátozza az
> áramot, 1800 körüli tengelyfordulatnál a névleges áram 30-40
> százalékát tudják csak a gyári adatlapok szerint (persze a valóság
> lehet ettől több, mértem már 48A-t kicsorogni egy 55A-es generátorból
> alapjáraton, miközben csak 23A van megadva rá, de ez egy kb. húsz éves

Nekem fordított az a kevés tapasztalatom. A zsiguli nem tudta felnyomni 
névlegesre az akkufeszt, csak ha odanyúltam a gázhoz, és feltoltam 
ezervalahányszázig. A fordban most meg 900-nál is felnyomja maxra akkor is, ha 
eléggé le volt merítve. Néha még ékszíjhangot is hallok, ami nagy nyomatékra, 
azaz nagy áramra utal, illetve mértem is lakatfogóval.

> volt, maiak szerintem jobban ki vannak centizve). 6000 fordulatnál
> tudják a névleges áramot a gyár szerint. Maximális fordulatként eddig

Milyen feszen? Lehet, hogy termikusan gondolták, nem? Elég kicsik ezek, lehet, 
hogy ha egy adott fix fordulat és gerjesztés mellett felveszem a kapocsfesz-áram 
jelleggörbét, akkor egy elég erőteljesen eső valami jön ki. Tehát ha pl 6000-nél 
tudja 14V-on a névleges áramot, akkor elvéve a terhelést lehet, hogy felmegy a 
fesz huszonvoltra.

Ha így van, akkor nem olyan szép a lejányzó fekvése, mint ahogy előbb gondoltam, 
ezért mondtam, csak elvi a fejtegetés.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list