[elektro] Ember formájú villanyoszlopok
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Aug 26 17:42:22 CEST 2010
2010. augusztus 26. 17:21 jhidvegi írta, <jhidvegi at gmail.com>:
> potyo wrote:
>
> > Forgórész sokpólusú az autógenerátorokban, úgy 12, ha jól emlékszem.
>
> Nem biztos. Nem mechanikailag értem, hanem villamosan. Tehát gerjesztve
> hány
> mágneses pólusa van, ez a kérdés.
>
ez nem vilagos .
igy nez ki :
http://www.tb-training.co.uk/images/poles.gif
egy tekercs amit gerjesztesz , a tobbi polust geometriaval allitja elo .
> > Kis fordulatnál az armatúravisszahatás jelentősen korlátozza az
> > áramot, 1800 körüli tengelyfordulatnál a névleges áram 30-40
> > százalékát tudják csak a gyári adatlapok szerint (persze a valóság
> > lehet ettől több, mértem már 48A-t kicsorogni egy 55A-es generátorból
> > alapjáraton, miközben csak 23A van megadva rá, de ez egy kb. húsz éves
>
> Nekem fordított az a kevés tapasztalatom. A zsiguli nem tudta felnyomni
> névlegesre az akkufeszt, csak ha odanyúltam a gázhoz, és feltoltam
> ezervalahányszázig. A fordban most meg 900-nál is felnyomja maxra akkor is,
> ha
> eléggé le volt merítve. Néha még ékszíjhangot is hallok, ami nagy
> nyomatékra,
> azaz nagy áramra utal, illetve mértem is lakatfogóval.
>
amikor az injektoros autok megjelentek , akkor a generatorok terhelhetosege
is megvaltozott - mert regebben az emberek ertettek valamit az autohoz - pl
annyit hogy teljes terhelesnel a generator nem eleg az orakig valo
acsorgashoz - de az injektoros gepeken mar eleve van vagy tiz amperes
terheles - a motor uzemeltetesehez- igy aztan komolyabban megmereteztek a
cuccot .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list