[elektro] generator->motor

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Apr 29 13:01:28 CEST 2010


bocs , nem te , de valaki irt itt ifa generatort - szerintem az ifa
generatora elenyeszoen keves elektronikat kell hajtson - valoszinuleg nem
nagyobb lenyegesen mint egy szemelyautoe .

bye
dexter


2010. április 29. 12:55 jhidvegi írta, <jhidvegi at gmail.com>:

> potyo wrote:
>
> > is nagyjából igaz rá: http://potyo.info/generator_gorbe.png Tehát kis
>
> Ez honnan van? Tök jó infóforrás.
> Ha megnézzük, 2000 körül tudja a 100A-t, vagyis alig az alapjárat felett
> lenne
> ez, mert hogy az alig 100 alatt van valahol általában.
>
> Az a lehajló görberész gondolom termikus korlát, de azokra az áramokra
> nincs
> szükség. A 100A-t meg lehet tartani, csak nem kell elvenni a gerjesztést
> tőle,
> ahogy a fesz-szabályozó csinálja. Ha megvana teljes gerjesztés, akkor dupla
> fordulatszámon, mondjuk a motor 2000, a generátor meg 4000, akkor már dupla
> teljesítmény jön le róla. Hiszen a tekercsek feszesése marad, mező marad, a
> freki megy fel a duplájára, tehát az indukált fesz. A hatásfoka még jobb is
> lesz. A félvezetők fesz-esése se nő szóval tényleg jobb lehet a hatásfoka.
>
> Szóval kicsit máshogy kell hozzáállni, és menne az! Csak nem lenne egyszerű
> az
> az elektornika. Na de itt ez nem lehet probléma!
>
> > Hová vinnéd el a nagyobb áramot a generátorról fékezéskor? Ólomakku
> > normál állapotban levő autóban szinte állandóan feltöltött állapotban
> > van, az már több energiát nem tud eltárolni. Fogyasztód nincs, ami
>
> Ezt is meg kell oldani, persze csakis pótakkukkal lehet. Ha 3-szor annyi az
> aksi, akkor a teljesen feltöltött állapottól el lehet tekinteni. Procival
> pl meg
> lehet csinálni, hogy tudja, mennyit szedett ki az aksiból egy-egy
> gyorsításkor,
> és mennyit rakott vissza fékezéskor, és csak arra kell figyelnie, hogy
> mindig
> maradjon az aksiban elég, hogy az indulás ne legyen veszélyben. Ahhoz meg
> igen
> kevés is elég, mondjuk 10-20Ah, de nem kéne ennyire lemenni.
>
> A kérdés a hibrideknél is felmerül, ott ezt megoldották.
>
> > felvenné, vagyis ami van, az fel is veszi, ami kell neki. Hibrid
> > rendszerű autókban van ez a fékezéskori visszatöltés, de ott más akkuk
> > vannak, nem ólomakku.
>
> Mindegy, azok se lehetnek tele, amikor visszatöltés van.
>
> Illetve ha minden kötél szakad, el lehet disszipálni az energiát, de ha jól
> van
> a progi megírva, ez nem nagyon történik meg.
>
> > Valószínűleg nemnagyon szeretné az egész, hogy összevissza változik a
> > nyomaték iránya,
>
> Ez már komolyabb érv! Valszleg a szíjfeszítő rendszert is át kéne gondolni.
> Ha
> megváltozik a nyomaték iránya, akkor a szíj másik fele lesz a feszített,
> ahol
> többnyire a szíjfeszítő szokott lenni. Ha ez fix, akkor nem olyan nagy a
> gáz,
> bár felvethet kérdéseket egy kisméretű keréknél annak a terhelése meg a
> szíj
> ilyen állapotú terhelése. De ez megoldható némi átalakítással.
>
> > Úgy. Meg kell tartanod a szinkron fordulaton, hogy legyen nyomatéka.
> > Vagyis itt gyakorlatilag a szinkron fordulatot kellene a valós
> > fordulathoz igazítani
>
> Ez elvileg nem probléma. Végülis a BLDC motorok is ezt teszik. Végülis egy
> ilyen
> motort kellene alkotni a generátorból a hozzá való elektronikával együtt.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list