[elektro] generator->motor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Apr 29 12:55:39 CEST 2010


potyo wrote:

> is nagyjából igaz rá: http://potyo.info/generator_gorbe.png Tehát kis

Ez honnan van? Tök jó infóforrás.
Ha megnézzük, 2000 körül tudja a 100A-t, vagyis alig az alapjárat felett lenne 
ez, mert hogy az alig 100 alatt van valahol általában.

Az a lehajló görberész gondolom termikus korlát, de azokra az áramokra nincs 
szükség. A 100A-t meg lehet tartani, csak nem kell elvenni a gerjesztést tőle, 
ahogy a fesz-szabályozó csinálja. Ha megvana teljes gerjesztés, akkor dupla 
fordulatszámon, mondjuk a motor 2000, a generátor meg 4000, akkor már dupla 
teljesítmény jön le róla. Hiszen a tekercsek feszesése marad, mező marad, a 
freki megy fel a duplájára, tehát az indukált fesz. A hatásfoka még jobb is 
lesz. A félvezetők fesz-esése se nő szóval tényleg jobb lehet a hatásfoka.

Szóval kicsit máshogy kell hozzáállni, és menne az! Csak nem lenne egyszerű az 
az elektornika. Na de itt ez nem lehet probléma!

> Hová vinnéd el a nagyobb áramot a generátorról fékezéskor? Ólomakku
> normál állapotban levő autóban szinte állandóan feltöltött állapotban
> van, az már több energiát nem tud eltárolni. Fogyasztód nincs, ami

Ezt is meg kell oldani, persze csakis pótakkukkal lehet. Ha 3-szor annyi az 
aksi, akkor a teljesen feltöltött állapottól el lehet tekinteni. Procival pl meg 
lehet csinálni, hogy tudja, mennyit szedett ki az aksiból egy-egy gyorsításkor, 
és mennyit rakott vissza fékezéskor, és csak arra kell figyelnie, hogy mindig 
maradjon az aksiban elég, hogy az indulás ne legyen veszélyben. Ahhoz meg igen 
kevés is elég, mondjuk 10-20Ah, de nem kéne ennyire lemenni.

A kérdés a hibrideknél is felmerül, ott ezt megoldották.

> felvenné, vagyis ami van, az fel is veszi, ami kell neki. Hibrid
> rendszerű autókban van ez a fékezéskori visszatöltés, de ott más akkuk
> vannak, nem ólomakku.

Mindegy, azok se lehetnek tele, amikor visszatöltés van.

Illetve ha minden kötél szakad, el lehet disszipálni az energiát, de ha jól van 
a progi megírva, ez nem nagyon történik meg.

> Valószínűleg nemnagyon szeretné az egész, hogy összevissza változik a
> nyomaték iránya,

Ez már komolyabb érv! Valszleg a szíjfeszítő rendszert is át kéne gondolni. Ha 
megváltozik a nyomaték iránya, akkor a szíj másik fele lesz a feszített, ahol 
többnyire a szíjfeszítő szokott lenni. Ha ez fix, akkor nem olyan nagy a gáz, 
bár felvethet kérdéseket egy kisméretű keréknél annak a terhelése meg a szíj 
ilyen állapotú terhelése. De ez megoldható némi átalakítással.

> Úgy. Meg kell tartanod a szinkron fordulaton, hogy legyen nyomatéka.
> Vagyis itt gyakorlatilag a szinkron fordulatot kellene a valós
> fordulathoz igazítani

Ez elvileg nem probléma. Végülis a BLDC motorok is ezt teszik. Végülis egy ilyen 
motort kellene alkotni a generátorból a hozzá való elektronikával együtt.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list