[elektro] generator->motor
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Apr 29 12:55:39 CEST 2010
potyo wrote:
> is nagyjából igaz rá: http://potyo.info/generator_gorbe.png Tehát kis
Ez honnan van? Tök jó infóforrás.
Ha megnézzük, 2000 körül tudja a 100A-t, vagyis alig az alapjárat felett lenne
ez, mert hogy az alig 100 alatt van valahol általában.
Az a lehajló görberész gondolom termikus korlát, de azokra az áramokra nincs
szükség. A 100A-t meg lehet tartani, csak nem kell elvenni a gerjesztést tőle,
ahogy a fesz-szabályozó csinálja. Ha megvana teljes gerjesztés, akkor dupla
fordulatszámon, mondjuk a motor 2000, a generátor meg 4000, akkor már dupla
teljesítmény jön le róla. Hiszen a tekercsek feszesése marad, mező marad, a
freki megy fel a duplájára, tehát az indukált fesz. A hatásfoka még jobb is
lesz. A félvezetők fesz-esése se nő szóval tényleg jobb lehet a hatásfoka.
Szóval kicsit máshogy kell hozzáállni, és menne az! Csak nem lenne egyszerű az
az elektornika. Na de itt ez nem lehet probléma!
> Hová vinnéd el a nagyobb áramot a generátorról fékezéskor? Ólomakku
> normál állapotban levő autóban szinte állandóan feltöltött állapotban
> van, az már több energiát nem tud eltárolni. Fogyasztód nincs, ami
Ezt is meg kell oldani, persze csakis pótakkukkal lehet. Ha 3-szor annyi az
aksi, akkor a teljesen feltöltött állapottól el lehet tekinteni. Procival pl meg
lehet csinálni, hogy tudja, mennyit szedett ki az aksiból egy-egy gyorsításkor,
és mennyit rakott vissza fékezéskor, és csak arra kell figyelnie, hogy mindig
maradjon az aksiban elég, hogy az indulás ne legyen veszélyben. Ahhoz meg igen
kevés is elég, mondjuk 10-20Ah, de nem kéne ennyire lemenni.
A kérdés a hibrideknél is felmerül, ott ezt megoldották.
> felvenné, vagyis ami van, az fel is veszi, ami kell neki. Hibrid
> rendszerű autókban van ez a fékezéskori visszatöltés, de ott más akkuk
> vannak, nem ólomakku.
Mindegy, azok se lehetnek tele, amikor visszatöltés van.
Illetve ha minden kötél szakad, el lehet disszipálni az energiát, de ha jól van
a progi megírva, ez nem nagyon történik meg.
> Valószínűleg nemnagyon szeretné az egész, hogy összevissza változik a
> nyomaték iránya,
Ez már komolyabb érv! Valszleg a szíjfeszítő rendszert is át kéne gondolni. Ha
megváltozik a nyomaték iránya, akkor a szíj másik fele lesz a feszített, ahol
többnyire a szíjfeszítő szokott lenni. Ha ez fix, akkor nem olyan nagy a gáz,
bár felvethet kérdéseket egy kisméretű keréknél annak a terhelése meg a szíj
ilyen állapotú terhelése. De ez megoldható némi átalakítással.
> Úgy. Meg kell tartanod a szinkron fordulaton, hogy legyen nyomatéka.
> Vagyis itt gyakorlatilag a szinkron fordulatot kellene a valós
> fordulathoz igazítani
Ez elvileg nem probléma. Végülis a BLDC motorok is ezt teszik. Végülis egy ilyen
motort kellene alkotni a generátorból a hozzá való elektronikával együtt.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list