[elektro] generator->motor

elight elight at ele.hu
Thu Apr 29 13:14:55 CEST 2010


Még annyit hozzá,

ha már ugyis  több akksi kellene beletenni ,
  akkor megoldható, hogy töltéskor párhuzamos,
és kisütéskor soros kapcsolású legyen.
És ez autómatikusan történjen, minden változáskor.
Ekkor talán alacsonyabb fordulatszámon
is számottevő lehet a rásegítés.



Üdv   István.




2010.04.29. 12:55:39 dátumon jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta:

> potyo wrote:
>
>> is nagyjából igaz rá: http://potyo.info/generator_gorbe.png Tehát kis
>
> Ez honnan van? Tök jó infóforrás.
> Ha megnézzük, 2000 körül tudja a 100A-t, vagyis alig az alapjárat felett  
> lenne
> ez, mert hogy az alig 100 alatt van valahol általában.
>
> Az a lehajló görberész gondolom termikus korlát, de azokra az áramokra  
> nincs
> szükség. A 100A-t meg lehet tartani, csak nem kell elvenni a gerjesztést  
> tőle,
> ahogy a fesz-szabályozó csinálja. Ha megvana teljes gerjesztés, akkor  
> dupla
> fordulatszámon, mondjuk a motor 2000, a generátor meg 4000, akkor már  
> dupla
> teljesítmény jön le róla. Hiszen a tekercsek feszesése marad, mező  
> marad, a
> freki megy fel a duplájára, tehát az indukált fesz. A hatásfoka még jobb  
> is
> lesz. A félvezetők fesz-esése se nő szóval tényleg jobb lehet a  
> hatásfoka.
>
> Szóval kicsit máshogy kell hozzáállni, és menne az! Csak nem lenne  
> egyszerű az
> az elektornika. Na de itt ez nem lehet probléma!
>
>> Hová vinnéd el a nagyobb áramot a generátorról fékezéskor? Ólomakku
>> normál állapotban levő autóban szinte állandóan feltöltött állapotban
>> van, az már több energiát nem tud eltárolni. Fogyasztód nincs, ami
>
> Ezt is meg kell oldani, persze csakis pótakkukkal lehet. Ha 3-szor annyi  
> az
> aksi, akkor a teljesen feltöltött állapottól el lehet tekinteni.  
> Procival pl meg
> lehet csinálni, hogy tudja, mennyit szedett ki az aksiból egy-egy  
> gyorsításkor,
> és mennyit rakott vissza fékezéskor, és csak arra kell figyelnie, hogy  
> mindig
> maradjon az aksiban elég, hogy az indulás ne legyen veszélyben. Ahhoz  
> meg igen
> kevés is elég, mondjuk 10-20Ah, de nem kéne ennyire lemenni.
>
> A kérdés a hibrideknél is felmerül, ott ezt megoldották.
>
>> felvenné, vagyis ami van, az fel is veszi, ami kell neki. Hibrid
>> rendszerű autókban van ez a fékezéskori visszatöltés, de ott más akkuk
>> vannak, nem ólomakku.
>
> Mindegy, azok se lehetnek tele, amikor visszatöltés van.
>
> Illetve ha minden kötél szakad, el lehet disszipálni az energiát, de ha  
> jól van
> a progi megírva, ez nem nagyon történik meg.
>
>> Valószínűleg nemnagyon szeretné az egész, hogy összevissza változik a
>> nyomaték iránya,
>
> Ez már komolyabb érv! Valszleg a szíjfeszítő rendszert is át kéne  
> gondolni. Ha
> megváltozik a nyomaték iránya, akkor a szíj másik fele lesz a feszített,  
> ahol
> többnyire a szíjfeszítő szokott lenni. Ha ez fix, akkor nem olyan nagy a  
> gáz,
> bár felvethet kérdéseket egy kisméretű keréknél annak a terhelése meg a  
> szíj
> ilyen állapotú terhelése. De ez megoldható némi átalakítással.
>
>> Úgy. Meg kell tartanod a szinkron fordulaton, hogy legyen nyomatéka.
>> Vagyis itt gyakorlatilag a szinkron fordulatot kellene a valós
>> fordulathoz igazítani
>
> Ez elvileg nem probléma. Végülis a BLDC motorok is ezt teszik. Végülis  
> egy ilyen
> motort kellene alkotni a generátorból a hozzá való elektronikával együtt.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



-- 
Az Opera forradalmian új levelezőjét használva: http://www.opera.com/mail/



More information about the Elektro mailing list