[elektro] villanyautó

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Tue May 19 13:09:48 CEST 2009


jhidvegi írta:
>>> gyorsítás ok, de a lassítás már ennyivel nehezebb, a gumi surlódása 
>>> adott.....
>>>       
>> a gumi surlodasan mit ertesz ? nincsenek ennyivel nehezebb jarmuvek ?
>>     
>
> Ez is érdekes. Miért vita téma? A lassulás nem függ a tömegtől, csak a 
> gumi és az útfelület aktuális anyagától, állapotától, tehát milyen meleg, 
> vizes-e...
>
>   
az a resz amihez hozzaszoltam , az epp azt fejtegette hogy a gyorsitas 
csak teljesitmeny kerdese - kompenzalhato a harom mazsa extra akku , de 
a feknel gondok lesznek , mert egy ennyivel nehezebb autot gond 
megallitani . mert a gumi surlodasa korlatos .
egyreszt az a tapadas ami itt a donto , nem a surlodas , masreszt ugy 
veltem hogy a mai autoban van erre tartalek .

>> nem tudom hogy van-e ertelme a fekero visszataplalasnak . egy-egy
>>     
>
> Városban rengeteg. De biztos máshol is van jelentősége. Ha egy 2 tonnás 
> dögöt lefékezel 130-ról nullára, az elveszett energia 1,3MJ. Ha 15kW az 
> egyenletes haladás teljesítmény-igénye, akkor valóban nem sok, 87 
> másodpercre való haladáshoz elég. Forintban pedig meg kell szorozni bő 
> 3-mal, de most nem tudom a pl benzin energiatartalmát fejből...
>   
a fekero visszataplalas hany szazalekos hatasfoku ?
> Nem ezért, hanem mert a pneu energiatárolás hatásfoka sokkal vacakabb.
>   
egy buvarpalack vs akkumulator osszehasonlitasban is ?

bye
dexter



More information about the Elektro mailing list