[elektro] villanyautó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue May 19 12:34:43 CEST 2009


>> gyorsítás ok, de a lassítás már ennyivel nehezebb, a gumi surlódása 
>> adott.....
> a gumi surlodasan mit ertesz ? nincsenek ennyivel nehezebb jarmuvek ?

Ez is érdekes. Miért vita téma? A lassulás nem függ a tömegtől, csak a 
gumi és az útfelület aktuális anyagától, állapotától, tehát milyen meleg, 
vizes-e...

> nem tudom hogy van-e ertelme a fekero visszataplalasnak . egy-egy

Városban rengeteg. De biztos máshol is van jelentősége. Ha egy 2 tonnás 
dögöt lefékezel 130-ról nullára, az elveszett energia 1,3MJ. Ha 15kW az 
egyenletes haladás teljesítmény-igénye, akkor valóban nem sok, 87 
másodpercre való haladáshoz elég. Forintban pedig meg kell szorozni bő 
3-mal, de most nem tudom a pl benzin energiatartalmát fejből...

> ezert sem tetszik . egyebkent pneumatikusan konnyen tarolhato lenne -
> csak kerdes van-e ertelme ha maga a rendszer is noveli a sulyt .

Nem ezért, hanem mert a pneu energiatárolás hatásfoka sokkal vacakabb.

> elektromosan jo lehetne - de ott meg az akku kapacitasa korlatoz - ha

Ha csak visszatáplálásra és utána hamar elhasználásra van kitalálva, akkor 
jelentéktelen az akku tömege relatíve. A fenti 1,3MJ 12V-ra átszámítva 
(ami hülyeség, de hogy lássuk): 30Ah. Nem tétel, csak a minősége számít, 
be kell tudja nyelni másodpercek alatt.

> szuperkapacba fekezel , akkor vissza az elso mezore : noveli a jarmu
> tomeget ...

A szuperkapac sokkal rosszabb J/kg-ban, mint akár a vacak ólomaksik. Ebben 
pont úgy nincs nagy áttörés.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list