[elektro] villanyautó

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Tue May 19 10:47:08 CEST 2009


hg12345 írta:
> Hi!
>
> Jó ez a villanyautó mizéria, csak két probléma van amit nehéz megoldani. Zöldnek könnyű lenni, elég a festék is hozzá.
>
> 1, ha minden autó villany és az energia ugyan a falból jön, de valahol csinálják. Érdemes lenne utána számolni, hány erőmű is kellene pl.: Budapest forgalmához...  és ezt elkell hozni az erőműből a töltőhelyre esetleg a lakásba. Nem is olyan rég volt egy kis meleg és az erőművi / vezeték kapacitás bedölt a klimáktól.....  Szóval minimum az egész várost újra kell kábelezni....
>   
paks kornyezetbaratabb mint a belvarosi dizel es raadasul nem is a 
belvarosban van .
a jelenlegi uzemanyag energiaforras ahelyett hogy energiavaluta vagy 
energiahordozo lenne - az elektromos gepek nem ott szennyeznek ahol 
hasznaljak oket - es ez azert elony is , mert nem az a baj hogy 
elszennyezzuk az autokkal az egesz vilagot hanem az hogy a belvarosban a 
futessel egyutt mar kicsit sok .
ha a futest es az autokat kivennenk mint szennyezo forrast , a varos 
tenyleg zoldebb lenne .
> Egyébbként mire az energia eljut a fogyasztóhoz, azért van erőmüvi hatásfok (szerintem nem jobb mint 95%) szállítási veszteség min 5%, és azeknek a berendezéseknek az elöállítási "lépésnyoma"... 
>   
van , de azert meg igy is jobb mint minden kis autoban egy gazolajos 
eromuvet uzemeltetni alapjaraton a dugoban .
> 2. Hogy villannyal menjen az autó min 300-350Kg de inkább több akku tömeg kell, a gyorsítás ok, de a lassítás már ennyivel nehezebb, a gumi surlódása adott.....
a gumi surlodasan mit ertesz ? nincsenek ennyivel nehezebb jarmuvek ?
egyebkent igen - ideje lenne a vazon , kaszni elemeken sporolni - nem 
kell hogy egy auto alapbol masfel tonnanal nehezebb legyen .
egy lada ami negy embernek eleg es oriasi csomagtartoja volt alig tobb 
mint ezer kilo . egy atlag merga mostanaban kozelit a ket tonnahoz .
>  Fogyasztásban is ezt a tömeget mozgatni kell, még akkor is ha fékezéskor visszanyersz valamennyi energiát azért veszteség van......
>   
nem tudom hogy van-e ertelme a fekero visszataplalasnak . egy-egy 
fekezes osszenergiaja elenyeszo a folyamatos haladas altal felemesztett 
energianak . egy zoldhullam tobbet er minden teren - es olcsobb 
megvalositani , mert meglevo alkatreszek atkonfiguralasaval elerheto - 
es ezek egyiket sem kell mozgatni .
> Érdemes lenne a modern villamosok hatásfokát tanulmányozni, ha egyáltalán a visszadolgozást megoldották a hálózatra.
>   
tudtommal nem , csak egymas kozt osztjak meg az energiat - de valaki 
csak tudja pontosabban .
> Voltak más visszatáplálási megoldások (fék energia hasznosítás) lendkerék elven az államokban, de biztonságosan nem tudták megoldani, hogy egy nagy sebességgel forgó tömeg egy hiba esetén a közelben ne taroljon le semmit, igy a kinti közlekedési hatóság visszavonta az engedélyt.....
>   
ezert sem tetszik . egyebkent pneumatikusan konnyen tarolhato lenne - 
csak kerdes van-e ertelme ha maga a rendszer is noveli a sulyt . 
elektromosan jo lehetne - de ott meg az akku kapacitasa korlatoz - ha 
szuperkapacba fekezel , akkor vissza az elso mezore : noveli a jarmu 
tomeget ...

bye
dexter



More information about the Elektro mailing list