[elektro] villanyautó
AwoL
awol at tvn.hu
Tue May 19 13:08:10 CEST 2009
Hello hg12345,
Bakker akkor csak át kell kábelezni, mert véletlen 220-at írtam :D
Bocsi én még 92-ben végeztem, és akkor még nem volt 230 és a 220-at
sujkolták a tök fejembe :D
http://www.evpermanent.com/hu/arlista.php
Itt vannak az árak és a paramétererk.
Lehet nézegetni...
Az erőmüvek már megvannak, és folyamatosan az elektromos fogyasztók
fizetik ezeket a költségeket, vagyis, ha nő a fogyasztás akkor nő
a pénz és lehet vetni hogy kinőjön újabb, vagyis gazdaság, szerinted
megáll az élet ha töltik az autót, akkor nincs fogyasztás??? Van
ugyan úgy csak nem büdös benya hanem rázós villany... ennyi.
Nem értem de úgy látom hogy nem tudsz kigondolkodni a
benzin-benzinkút-büdös-költségesből...
A benzinkúthoz nem kell finomító? Azt is fizeted a benzinnel.
Az áram ugyan ez. Nem értem a felvetésed.
De most ne a tiszát nézd, hanem paksot, az bizony más.
Nekem 1620Kg az autóm, és nem 2T. 2Literes.
A váltót kihagyhatom, mert nem kell váltani, nincs miért.
A fenti listában megnézheted a súlyt. 56kg, az nem egy 2000 motor
súlya ugye?
Ebből se tudsz kigondolkodni, te mindenáron rá akarod szerelni
a robbanómotorra a villanyost. Ahogy átkábelezed a várost, ahogy
a régi erőmű már nem is jó neked a vilanyautóhoz... Kicsit újmagyar
gondolkodás ez, találjuk ki a spanyolviaszt ismét :D
Hát én a riksánál maradnék, már elég sok sárga van az országban hozzá,
meg lehetne alapítani a gyalogtaxit itt is...
Tuesday, May 19, 2009, 12:29:33 PM, ezt írtad:
h> Hi Awol!
h> Kár.....
h> Tudtommal a hálózat 230V :-), Átkábelezés... a lényeg azért töltik
h> 3órát az AKKUt- mert egy normál konnektor max 16A elvileg igy egy
h> lakásban egy két helyre bedugható, pl: sutő és a mosógató és
h> mosógép helyére a többi helyen általában az elosztó biztosítékok mennek ki.
h> Nézd egy lakás klima általában 1.1Kw ez nincs is még 16A és
h> szerintem nincs annyi mint autó....
h> Erömüvi szennyezés,.... irtal a "lépés"... az eröműveket csak úgy
h> vetik és kinönek, nincs épitési költéség és nincs bezárási költség,
h> ráadásúl nincs karbantartás sincs, ha eltörik valami max
h> begipszelik és ebcsont beforr, hát ezeket is kéne számolni... ez se kevés.
h> Egy robbanomotorból max 40% hatásfok csavarható ki, egy turbinából
h> nem tudom ennyi, de ezse 100% az biztos, A Tiszai gázturninás erőmű
h> mögött a városnál mindig lehet fürödni, abból a höböl ami marad....
h> 350Kg nem sok igazad van, de nem mindegy mekkora autóra
h> vonatkoztatot, beszeéltek mindenféle 2T jármüvekről ott észre se
h> vehető, de egy 800Kg már azért egy kicsit több. Ha szeretnél
h> autokázni azért a váltót, biztos nem tudod kihagyni, és az
h> elektromotorok is plusz súlyt képviselnek.
h> Bocsi lendkerék.... olvasni kéne tudni elöször, mint más alternativát irtam...
h> Ha már lexus akkor már vehetsz gyaloghintót vagy konflist és jelenleg ez zöldnek számit.
h> AwoL <awol at tvn.hu> írta:
>> Hello hg12345,
>>
>> Hát mivel síma 220-as töltő kell hozzá így sok plusz igényt
>> nem támasztana, pont a kieső források fordíthatóak erre, ha
>> mondjuk fele annyi benyakút lenne akkor pont elég lenne a plusz
>> energia szerintem, mert a kutak éjjel nappal fényárban úsznak.
>> Nem hiszem hogy azért mert valakik 3 órát töltik az autót ezért
>> már át kellene kábelezni egy várost.
>> Az erőművi többlet szennyezést 10% egy autó valós
>> környezetszennyezésének, ezt egy külföldi oldalon kiszámolták, vicces
>> volt hogy az erőművi áramot használva csak ennyire szennyezel.
>>
>> A villanyautó tömegével kapcsolatban tévedsz, ha kidobom az autómból
>> a motort és a váltót, akkor pont 350kg az ami üresedik, jah és a
>> benyatankról tele benyával ami +70kg nem is beszéltem :)
>> Szóval elszámoltad magad, nem kell nagyobb erő a lassításhoz, ugyan
>> annyi kell. Maximum 1 emberrel kevesebbet szállítok, ami most is így
>> van, mert nem fér be hátura :D
>>
>> Hát már a priusban is van fékenergia visszatöltő rendszer,
>> biztonságos.
>> Meg a lexusban is... mit vontak hova vissza???
>> Lendkerék, hol van az már... nézz utána...
>>
>>
>> Tuesday, May 19, 2009, 10:31:49 AM, ezt írtad:
>>
>> h> Hi!
>>
>> h> Jó ez a villanyautó mizéria, csak két probléma van amit nehéz
>> h> megoldani. Zöldnek könnyű lenni, elég a festék is hozzá.
>>
>> h> 1, ha minden autó villany és az energia ugyan a falból jön, de
>> h> valahol csinálják. Érdemes lenne utána számolni, hány erőmű is
>> h> kellene pl.: Budapest forgalmához... és ezt elkell hozni az
>> h> erőműből a töltőhelyre esetleg a lakásba. Nem is olyan rég volt egy
>> h> kis meleg és az erőművi / vezeték kapacitás bedölt a klimáktól.....
>> h> Szóval minimum az egész várost újra kell kábelezni....
>>
>> h> Egyébbként mire az energia eljut a fogyasztóhoz, azért van erőmüvi
>> h> hatásfok (szerintem nem jobb mint 95%) szállítási veszteség min 5%,
>> h> és azeknek a berendezéseknek az elöállítási "lépésnyoma"...
>>
>> h> 2. Hogy villannyal menjen az autó min 300-350Kg de inkább több
>> h> akku tömeg kell, a gyorsítás ok, de a lassítás már ennyivel
>> h> nehezebb, a gumi surlódása adott..... Fogyasztásban is ezt a
>> h> tömeget mozgatni kell, még akkor is ha fékezéskor visszanyersz
>> h> valamennyi energiát azért veszteség van......
>>
>> h> Érdemes lenne a modern villamosok hatásfokát tanulmányozni, ha
>> h> egyáltalán a visszadolgozást megoldották a hálózatra.
>>
>> h> Voltak más visszatáplálási megoldások (fék energia hasznosítás)
>> h> lendkerék elven az államokban, de biztonságosan nem tudták
>> h> megoldani, hogy egy nagy sebességgel forgó tömeg egy hiba esetén a
>> h> közelben ne taroljon le semmit, igy a kinti közlekedési hatóság visszavonta az engedélyt.....
>>
>>
>>
>>
>>
>> h> -----------------------------------------
>> h> elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> Üdv
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
h> -----------------------------------------
h> elektro[-flame|-etc]
Üdv
More information about the Elektro
mailing list