[elektro] villanyautó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue May 19 14:24:50 CEST 2009


Charles Hoss wrote:

> az a resz amihez hozzaszoltam , az epp azt fejtegette hogy a gyorsitas
> csak teljesitmeny kerdese - kompenzalhato a harom mazsa extra akku , de
> a feknel gondok lesznek , mert egy ennyivel nehezebb autot gond
> megallitani . mert a gumi surlodasa korlatos .

Én meg ebbe kötöttem bele. Nem a gumi surlódása miatt van korlát. Ugyanaz 
a gumisurlódás ugyanolyan úton állít meg ugyanarról a sebességről egy 
kisebb tömeget, mint egy sokkal nagyobbat.

Az már más kérdés, hogy ha egy autót feltuningolnak valahogy, ami 
tömegnövekedéssel jár, vajon a fékek bírják-e. A gumi is csak ennyiben, 
méretben számít.
Jó, számít az autó alakja. Ha van leszorító erő, rövüdül a fékút. Ha 
nincs, akkor úgy áll meg bármilyen autó, mint egy autóbusz. Más kérdés, 
hogy a busszal nem szoktak "állatkodni".

> a fekero visszataplalas hany szazalekos hatasfoku ?

A villamos rendszer 90% körüli lehet a teljes folyamatra az akku nélkül. 
Az akkuról semmit nem tudok mondani.

>> Nem ezért, hanem mert a pneu energiatárolás hatásfoka sokkal vacakabb.
>>
> egy buvarpalack vs akkumulator osszehasonlitasban is ?

Igen, valszleg abban is. Hatásfokról, nem energiasűrűségről beszélünk! Bár 
lehet, hogy abban se olyan jó a búvárpalack sem. Hirtelen nem tudom 
kiszámolni, mennyi egy liter 200 baros levegőből kinyerhető energia, ha 
izotermikusan hagyjuk kitágulni. Jó lehet akár mért adat is. Te tudod?

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list