[elektro] villanyautó
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue May 19 12:46:28 CEST 2009
Xorn wrote:
>> darabszám. Autónál az abszolút korlát a benne lévő nyersanyag ára.
>
> Lofaxt. Az ado.
Az már járulékos dolog. A benne lévő anyag nem döntés kérdése, hogy
mennyi, azt mindenképpen meg kell venni, szóval ez az abszolút korlát. Nem
tudom, mit nem lehet ezen érteni.
Ezt használtam viszonyítási alapként.
Ha veszünk 1,5 tonna valami jobbfajta acélt, az mennyibe kerülne?
4-500ezerbe? Nos, ehhez képest a pármillás autó ár néhányszoros, jobb
autóknál fölötte van a 10-nek. Ebben lehet adó is.
Na most, ha kézimunkával rakják össze, és ez az, amire, mint arányra, mint
az abszolút költséges módi, ki akartam lyukadni, akkor biztos, hogy egy
mai autó 1000-szeres szorzóval készülne el. Egyedileg legyártott
mindenféle alkatrész, öntött holmi, megtervezett nyák... rengeteg
aprómunka.
Tehát a nagysorozat le tudja hozni a munka árát a századára is, ez lett
volna a lényege a szövegnek.
> Mobilcella meretben mar elfogadhato az akksik ara, de joval
Dehogy fogadható el! Jó, ott igen, de ha kéne neked valami sokezer
amperóra, eladhatod szinte a házadat ezen az áron. Miközben a benne lévő
anyagot megvéve nem mennél tönkre. Szóval itt még bőven van mit fejlődni.
Ráadásul nem is olyan bonyolult szerkezet, mint mondjuk egy komplett autó.
> nagyobbakra nincs szeleskoru igeny, igy pl. egy 70 Ah-s Li-ion cella
> ara gyakorlatilag elfogadhatatlan egy hasonlo teljesitmenyu
> olomakksihoz kepest.
Így van, és akkor is, ha veszel egy raklap mobilaksit, hogy abból rakd
össze.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list