[elektro] villanyautó
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue May 19 12:19:13 CEST 2009
2009/5/19 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> De maguknak az autóknak az ára is eleinte megfizethetetlen volt. Azóta
> megfizethető bárhol is, amióta folyik a szériagyártás, sőt, azóta még
> olcsóbb relatíve, amióta sok az automata elem, művelet, és óriási a
> darabszám. Autónál az abszolút korlát a benne lévő nyersanyag ára.
Lofaxt. Az ado. Amikor masfel-ketto kozott kinaltak az elso szerias
szutyukikat, akkor kerult 6-800 ezerbe eloallitani oket...
> Ma még egy modern aksinál ez a rárakódás nagyon nagy. Akkor fog
> drasztikusan lecsökkenni, amikor sikerül egy, a mainál jóval nagyobb
> energiasűrűségű tárolási módot találni (akkut), és azt irtózatos
> szériákban fogják gyártani több helyen. Onnantól - az egyszerűsége miatt -
> szinte biztos, hogy az elektromos autó jóval olcsóbb lesz, mint a kortárs
> belsőégésű. Evidens, hogy az utóbbi jóval bonyolultabb.
Mobilcella meretben mar elfogadhato az akksik ara, de joval
nagyobbakra nincs szeleskoru igeny, igy pl. egy 70 Ah-s Li-ion cella
ara gyakorlatilag elfogadhatatlan egy hasonlo teljesitmenyu
olomakksihoz kepest. A meret mas kerdes, amiatt megis megerheti
esetleg.
Best regards,
Andy
More information about the Elektro
mailing list