[elektro] villanyautó

AwoL awol at tvn.hu
Tue May 19 12:57:08 CEST 2009


Hello Xorn,

Tényleg, az adó, bakker.
Ha a 19-re ráteszem akkor beszarok... ÁÁÁÁ
Egyébként a minap az utolsó 25darab 9.3-as Limited Edition Saab-ot árulták ki
5.999.999.-ért faszán, mikor az eredeti ára 9.320.000Ft volt, ez a
difi, 3.3-at engedtek, és még igy is van haszon. Szóval tényleg a kuva
adó meg a rablás... Mibe lehet egy Saab a gyárnak????


Tuesday, May 19, 2009, 12:19:13 PM, ezt írtad:

X> 2009/5/19 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:

>> De maguknak az autóknak az ára is eleinte megfizethetetlen volt. Azóta
>> megfizethető bárhol is, amióta folyik a szériagyártás, sőt, azóta még
>> olcsóbb relatíve, amióta sok az automata elem, művelet, és óriási a
>> darabszám. Autónál az abszolút korlát a benne lévő nyersanyag ára.

X> Lofaxt. Az ado. Amikor masfel-ketto kozott kinaltak az elso szerias
X> szutyukikat, akkor kerult 6-800 ezerbe eloallitani oket...

>> Ma még egy modern aksinál ez a rárakódás nagyon nagy. Akkor fog
>> drasztikusan lecsökkenni, amikor sikerül egy, a mainál jóval nagyobb
>> energiasűrűségű tárolási módot találni (akkut), és azt irtózatos
>> szériákban fogják gyártani több helyen. Onnantól - az egyszerűsége miatt -
>> szinte biztos, hogy az elektromos autó jóval olcsóbb lesz, mint a kortárs
>> belsőégésű. Evidens, hogy az utóbbi jóval bonyolultabb.

X> Mobilcella meretben mar elfogadhato az akksik ara, de joval
X> nagyobbakra nincs szeleskoru igeny, igy pl. egy 70 Ah-s Li-ion cella
X> ara gyakorlatilag elfogadhatatlan egy hasonlo teljesitmenyu
X> olomakksihoz kepest. A meret mas kerdes, amiatt megis megerheti
X> esetleg.

X> Best regards,
X> Andy

X> -----------------------------------------
X>           elektro[-flame|-etc]



Üdv



More information about the Elektro mailing list