[elektro] 2 akku, toltes
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Thu Apr 30 16:29:01 CEST 2009
potyo wrote:
> Nem tud ott olyan eszetlen nagy áram folyni, ha le is van merülve az egyik
> akku. 75Ah totál lemerült akkunál mértem 25A-t járó motornál, azt meg tudja
De ezt nem a generátor limitálja? (belső ellenállása, legerjed, mittudomén)
Terepjárósok szerint lehet csörlőzni járó motornál, az meg igencsak szippant
mondjuk néhányszáz A-t, szóval a generátor biztosan áramkorlátos valahogyan.
> egy dízel előizzító reléje is kapcsolni. Nem kell semmi bonyolult
> elektronika, a generátor segéddiódahíd kimenetére kell kötni a relé
Hmm, ez nem rossz, én hirtelen a fordulatszámjelet figyeltem volna. :-)
Persze akár komparálhatnám a feszültségszintet is...
> állapotban. Mondjuk ekkora áramra hűtés nélkül csak N csatornás jöhetne
> szóba, autóban meg célszerű a pozitív ágat kapcsolni, szóval én inkább
> hanyagolnám a mosfetet a nagyáramú részben.
Hát ja, kicsit problémás, relé talán robosztusabb ilyen helyen...
> Ha a csomagtérbe kerül, akkor a minusz kivezetést ott testeld. Felesleges
> végighúzgálni a minusz vezetéket, inkább a generátor rögzítőcsavarja és a
> karosszéria közé tegyél a motortérben még egy vezetéket. A pluszhoz meg
> mondjuk 10-es vezetéket húznék hátra.
Hát nem tudom, mindig idegengedtem ettől a kasznis testeléstől, amikor
mindenféle rozsdás összecsavarozásokon, ponthegesztéseken megy át az áram. A
hátsó lámpát persze elviszi, de 50A-eket folyatni rajta, fene tudja...
Persze biztos lehet "jó" pontot találni az alvázon, csak keresni kell...
--
((( Móczik Gábor )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))
More information about the Elektro
mailing list