[elektro] 2 akku, toltes

potyo potyo.ada at gmail.com
Thu Apr 30 16:13:42 CEST 2009


Nem tud ott olyan eszetlen nagy áram folyni, ha le is van merülve az egyik
akku. 75Ah totál lemerült akkunál mértem 25A-t járó motornál, azt meg tudja
egy dízel előizzító reléje is kapcsolni. Nem kell semmi bonyolult
elektronika, a generátor segéddiódahíd kimenetére kell kötni a relé
tekercsét, akkor az elvégzi az akkuk párhuzamosítását/szétkapcsolását attól
függően, hogy van energiatermelés vagy nincs. Esetleg ha az előizzító relé
nagyobb áramot venne fel, és nem gerjedne fel a generátor alapjáraton, akkor
valami mosfettel kapcsolnám a relét, de továbbra is a segéddiódahídról
venném a jelet is a mosfetnek, és a relének is az áramot. Vagy lehet
használni kis csatornaellenállású mosfeteket az izzítórelé helyett, de akkor
abból kettő kell, hogy a diódáik ne tudjanak átvezetni kikapcsolt
állapotban. Mondjuk ekkora áramra hűtés nélkül csak N csatornás jöhetne
szóba, autóban meg célszerű a pozitív ágat kapcsolni, szóval én inkább
hanyagolnám a mosfetet a nagyáramú részben.

Ha a csomagtérbe kerül, akkor a minusz kivezetést ott testeld. Felesleges
végighúzgálni a minusz vezetéket, inkább a generátor rögzítőcsavarja és a
karosszéria közé tegyél a motortérben még egy vezetéket. A pluszhoz meg
mondjuk 10-es vezetéket húznék hátra.

2009/4/30 Moczik Gabor <pm_levlista at progzmaster.hu>

> Hali!
>
> Az lenne a tervem, hogy az automban duplazom az akkut. A feladata az, hogy
> az egyik megmaradna indito akksinak, a masik (ami lehetne kisebb kapacitasu
> is) pedig kiszolgalna a tobbi "nem eletbevago" fogyasztot, pl.
> radio/erosito, szellozteto ventillator, utaster vilagitas, etc.
> A cel, hogy szeretnek egy olyan funkciot, hogy a napon parkoloban bezarva
> az
> autot bekapcsolva lehessen hagyni a szellozest, nem lesz bent 60 fok es
> visszaerve tutira indul az auto.
>
> A kerdes, hogy amikor a motor jar, milyen relevel illetve milyen modon kene
> a ket akkut parhuzamosan kotni, hogy legyen toltes is?
> Relenek mondjuk el tudok kepzelni egy onindito behuzomagnest, csak felvesz
> vagy 10A-t a tekercse :-) es nem tudom birja-e a folyamatos uzemet.
> Abban se vagyok biztos, hogy mondjuk rovid kabelen ket kulonbozo akkut
> parhuzamosan kapcsolni mennyire szerencses. Szerintem igen nagy aramok
> tudnak kialakulni ha az egyik le van merulve. Kellene valami kapcsolouzemu
> aramgenerator ami mondjuk max 40A-t enged?
> Vagy tegyem inkabb a csomagterbe a masik akkut, akkor lesz a korben 2x
> 5..6m
> kabel. (mondjuk lehet hogy egyebkent is csak a csomagterbe fog elferni...)
>
> --
> ((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
> ((( Skype: moczik )))
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list