Energomat csapagycsere
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 20 08:08:07 CET 2007
Arpad wrote:
> Jó értem én, de azért az üzletemberes dolog eléggé kisarkított és nem
> is az ilyenekre mondtam, amit mondtam.
Persze, nekem csak elkanyarodott a témától az agyam kissé, de hidd el,
szó sincs kisarkításról.
> Persze, korrodált, a mosógép is, az autó is, ez tény.
> Értem az érveidet, rendben, én csak leírtam, amit tapasztaltam meg
> amit látok autórádió tömeggyártásnál.
El is fogadom, ahhoz nem értek. Kevés tapasztalat csak: amíg a ladában
én szereltem be hangszórókat meg rádiót, addig ebbe a fordba már
gyárilag volt beszerelve. Következmény: mozgatom oldalirányban a
fejemet, és jó marad a sztereo hatás. Pedig aszimmetrikusan ülök
helyből.
A bérautónál meg számomra ma is rejtély, hogy tudtak a szintén az ajtóba
elhelyezett hangszórók által olyan basszust is csinálni, mintha kisebb
subvofer lett volna az autóban, és a rádiónak rengeteg előre belőtt
hangszínje állt rendelkezésre, meg baromi hangereje. Szóval van itt is
biztos fejlődés. Nem beszélve a mai technikákról, CD, MP3... meg hogy
összehozzák a mobiltelefonnal, a kijelzőn infók hada van az adókról, és
a jóég tudja, miminden még, amihez nem értek (időm se volt kibogarászni,
megismerni). Amiket viszont ezzel foglalkozó riportokban hallok néha,
hát már nem is értem mindig, miről is beszélnek.
> Én azért sajnálom, hogy a világ a szemét termelés felé megy el, jó
Én meg nem értek ezzel egyet. De nincs azzal persze probléma, hogy nem
egyformán fogjuk fel.
> persze nem lehet az sem megoldás, hogy évtizedekig "C64-szerű"
> gépekkel dolgozzon az ember :))
Pontosan! Erkölcsi avulás is van, sőt, az egy kemény mérnöki feladat
lehet, hogy a masinába annyi és olyan módon beépített anyag legyen, hogy
az erkölcsi avulás idejénél ne sokkal tovább bírja - tök feleslegesen.
Na meg a környezetvédelmi, újrahasznosítási szempontok! Aksiknál meg a
kezelési igénytelenség. A ladában rengetegszer kellett utána töltögetni
az aksinak, ma ez nem is lehetséges. Az úrvezető jó eséllyel évekig nem
találkozik a problémával, hogy pl hol is az aksi az autóban. Ennek a
megismerése régen elkerülhetetlen volt. Ma megjelölik a motortérben
azokat a helyeket, amikhez a vezetőnek köze lehet. Nálam sárga minden
ilyen. Olajszintellenőrző pálca, folyadéktartályok, betöltő nyílások
kupakjai és passz, nincs több. (olaj, fékolaj, szervoolaj, ablakmosó,
ennyi.)
> (autóban nekem most is szimpatikusabb egy 33-as, mint egy 156-os, jó
> ez inkább szbjektív kérdés, meg talán mert szeretem magam "piszkálni"
> az autót.. :) , a 2000 körüli gyártásúakban azért még én is bízom, de
> egy most gyártottat én csak akkor vennék, ha presztízs miatt kéne :))
> ).
> Igaz, én talán másképp szemlélem a világot, mint az átlag :)
Ha jobban fel lennél szerelve, lehet, hogy mégis szívesen rákapnál egy
modernebb autóra, mint ami van. Nem könnyű ma már hozzáférni
ehhez-ahhoz. De nem is ez a divat, hanem a computer tuning. :-)
Van még egy szempont: mennyire fárad el az ámbér az autó okozta
terheléstől. Pl a zajtól. Hát ebben is szerintem folyamatos a fejlődés.
Aztán a biztonság, energianyelő zónák, légzsákok, ajtón belüli
merevítések, belső felületek kiképzése, anyagai, ütközéskor üzemanyag
elzárása, a tank nem az öledben van (trabi), robbanó patronos övfeszítés
balesetkor, mittudomén, mik még. Ezek állandóan fejlődnek.
Az ülés ma már jóval masszívabb, nem akármilyen anyagból vannak a
felrögzítés mechanikái. A ladában volt nekem olyan, hogy akármit
csináltam, az oszlopon mindenképpen kitekeredett a biztonsági öv
csavarja. :-) Persze be is ragaszthattam volna. A függőleges
állíthatósága nem volt megoldva. A régebbieken nem volt automata az
övfeszítés.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list