Energomat csapagycsere

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 20 08:08:07 CET 2007


Arpad wrote:
> Jó értem én, de azért az üzletemberes dolog eléggé kisarkított és nem
> is az ilyenekre mondtam, amit mondtam.

Persze, nekem csak elkanyarodott a témától az agyam kissé, de hidd el, 
szó sincs kisarkításról.

> Persze, korrodált, a mosógép is, az autó is, ez tény.
> Értem az érveidet, rendben, én csak leírtam, amit tapasztaltam meg
> amit látok autórádió tömeggyártásnál.

El is fogadom, ahhoz nem értek. Kevés tapasztalat csak: amíg a ladában 
én szereltem be hangszórókat meg rádiót, addig ebbe a fordba már 
gyárilag volt beszerelve. Következmény: mozgatom oldalirányban a 
fejemet, és jó marad a sztereo hatás. Pedig aszimmetrikusan ülök 
helyből.
A bérautónál meg számomra ma is rejtély, hogy tudtak a szintén az ajtóba 
elhelyezett hangszórók által olyan basszust is csinálni, mintha kisebb 
subvofer lett volna az autóban, és a rádiónak rengeteg előre belőtt 
hangszínje állt rendelkezésre, meg baromi hangereje. Szóval van itt is 
biztos fejlődés. Nem beszélve a mai technikákról, CD, MP3... meg hogy 
összehozzák a mobiltelefonnal, a kijelzőn infók hada van az adókról, és 
a jóég tudja, miminden még, amihez nem értek (időm se volt kibogarászni, 
megismerni). Amiket viszont ezzel foglalkozó riportokban hallok néha, 
hát már nem is értem mindig, miről is beszélnek.

> Én azért sajnálom, hogy a világ a szemét termelés felé megy el, jó

Én meg nem értek ezzel egyet. De nincs azzal persze probléma, hogy nem 
egyformán fogjuk fel.

> persze nem lehet az sem megoldás, hogy évtizedekig "C64-szerű"
> gépekkel dolgozzon az ember :))

Pontosan! Erkölcsi avulás is van, sőt, az egy kemény mérnöki feladat 
lehet, hogy a masinába annyi és olyan módon beépített anyag legyen, hogy 
az erkölcsi avulás idejénél ne sokkal tovább bírja - tök feleslegesen. 
Na meg a környezetvédelmi, újrahasznosítási szempontok! Aksiknál meg a 
kezelési igénytelenség. A ladában rengetegszer kellett utána töltögetni 
az aksinak, ma ez nem is lehetséges. Az úrvezető jó eséllyel évekig nem 
találkozik a problémával, hogy pl hol is az aksi az autóban. Ennek a 
megismerése régen elkerülhetetlen volt. Ma megjelölik a motortérben 
azokat a helyeket, amikhez a vezetőnek köze lehet. Nálam sárga minden 
ilyen. Olajszintellenőrző pálca, folyadéktartályok, betöltő nyílások 
kupakjai és passz, nincs több. (olaj, fékolaj, szervoolaj, ablakmosó, 
ennyi.)

> (autóban nekem most is szimpatikusabb egy 33-as, mint egy 156-os, jó
> ez inkább szbjektív kérdés, meg talán mert szeretem magam "piszkálni"
> az autót.. :) , a 2000 körüli gyártásúakban azért még én is bízom, de
> egy most gyártottat én csak akkor vennék, ha presztízs miatt kéne :))
> ).
> Igaz, én talán másképp szemlélem a világot, mint az átlag :)

Ha jobban fel lennél szerelve, lehet, hogy mégis szívesen rákapnál egy 
modernebb autóra, mint ami van. Nem könnyű ma már hozzáférni 
ehhez-ahhoz. De nem is ez a divat, hanem a computer tuning. :-)

Van még egy szempont: mennyire fárad el az ámbér az autó okozta 
terheléstől. Pl a zajtól. Hát ebben is szerintem folyamatos a fejlődés. 
Aztán a biztonság, energianyelő zónák, légzsákok, ajtón belüli 
merevítések, belső felületek kiképzése, anyagai, ütközéskor üzemanyag 
elzárása, a tank nem az öledben van (trabi), robbanó patronos övfeszítés 
balesetkor, mittudomén, mik még. Ezek állandóan fejlődnek.

Az ülés ma már jóval masszívabb, nem akármilyen anyagból vannak a 
felrögzítés mechanikái. A ladában volt nekem olyan, hogy akármit 
csináltam, az oszlopon mindenképpen kitekeredett a biztonsági öv 
csavarja. :-) Persze be is ragaszthattam volna. A függőleges 
állíthatósága nem volt megoldva. A régebbieken nem volt automata az 
övfeszítés.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list