Energomat csapagycsere
Arpad
kando777 at googlemail.com
Tue Nov 20 07:50:53 CET 2007
Jó értem én, de azért az üzletemberes dolog eléggé kisarkított és nem is az
ilyenekre mondtam, amit mondtam.
Persze, korrodált, a mosógép is, az autó is, ez tény.
Értem az érveidet, rendben, én csak leírtam, amit tapasztaltam meg amit
látok autórádió tömeggyártásnál.
Én azért sajnálom, hogy a világ a szemét termelés felé megy el, jó persze
nem lehet az sem megoldás, hogy évtizedekig "C64-szerű" gépekkel dolgozzon
az ember :))
(autóban nekem most is szimpatikusabb egy 33-as, mint egy 156-os, jó ez
inkább szbjektív kérdés, meg talán mert szeretem magam "piszkálni" az
autót.. :) , a 2000 körüli gyártásúakban azért még én is bízom, de egy most
gyártottat én csak akkor vennék, ha presztízs miatt kéne :)) ).
Igaz, én talán másképp szemlélem a világot, mint az átlag :)
Árpi
jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2007.11.20.:
>
> Arpad wrote:
>
> > Az a baj, hogy a mostani termékek egyáltalán nem a tartósságra
> > mennek, sem mosógépnél, sem autónál sem szórakoztatóelektronikánál.
>
> Szerintem ez nem baj, max tény. Van erkölcsi avulás is. Persze nem látom
> be, mitől kéne egy holminak olyan gyorsan tönkremennie, mosógép ügyben
> nekem kissé más a tapasztalatom, de biztos sokféle van, nyilván nem
> próbálhattam ki többet. A hajdani hajdú gép tartott nálunk a legkisebb
> ideig, mert annak még nem rozsdamentes volt a külső dobja, hanem
> zománcozott. A letört csillapítóelem-fület ezért nem hegeszthettem
> vissza, a rosszul megtervezett működést meg jó nagy melóval próbáltam
> helyrehozni. (Nem volt önálló lugszivattyúja, a főmotor tengelyének a
> végén volt ez, és habbá verte ürítéskor az egész mosólevet. Beépítettem
> egyet, és relékkel oldottam meg, hogy legyen valami normális programja).
> A következő egy ndk masina volt, az ma is jó lenne, ha afféle lada
> módjára nem rohad ki alul. Ez annyira megtörtént, hogy kiesett a
> motorja. :-) Ekkor villámgyorsan kellett venni gépet, ez megy ma, nem
> 1-2 éve, hanem jóval több, ez egy wirphool. Ennek még semmi baja nem
> volt, kivéve azt az egy apróságot, amikor egy méréskor magam generáltam
> egy jó nagy kapcsolási túlfeszt, amivel kicsesztem a nyákról egy
> varisztort. A szétszedése során tapasztaltam, hogy itt már mimindenre
> gondoltak, amikre az előző kettőnél egyáltalán nem. Hát ezért változott
> a véleményem.)
>
> Amúgy nincs azzal baj, ha valakinek lada-feeling divatféleség mozgatja a
> döntéseit, de ahogy az autókat az utcákon elnézem, ez nagyon-nagyon
> kevés emberre jellemző. Ugyanígy nem látok Kékes, meg Munkácsi
> fekete-fehér TV-ket sem az otthonokban, ahol megfordulok, és biztos van
> még pár régi tárgy, ami nemigen jellemző.
>
> > Mióta a réz drága lett, meg a tömegtermelés miatt általában az emberek
>
> A mosógépekben nem a réz a drága. Egy kiló réz manapság 2..3000Ft/kg
> netto. Hát kb ennyi, vagy max 2 kiló réz lehet egy mosógépben. Ha ez
> feleannyi lenne, mint régebben, akkor a különbség max 3000Ft lenne. A
> mai gépek jóval olcsóbbak, mint a régiek (akkori árról átszámolva
> kenyér, tej... áron). De hacsak nincs valakinek a fenti feelinget
> visszaidézendő hajlama, én igen veszteségesnek érzem a javításra
> eltöltött időt, elköltött pénz. Az ndk-s gép csapágycseréje került anno
> egyszer 25ezerbe, de a szervizesek is, akik jöttek, lebeszéltek róla,
> hogy ezt újra elkövessük.
>
> > többsége 2 évente cserél mosógépet, mosgatógépet, hűtőt, autót stb.,
> > nem kell 20 éves élettartamciklusra tervezni.
>
> Nem is kell, de a 2 évente való csere légbőlkapott szám.
>
> > Szóval én látva, hogy mi a gyártás pl itt, szerintem egy lada még
> > akkor is fug menni, mikor egy ma kijött autó más sehol nem lesz..
>
> Ez sem egészen van így. Mitől is ment szarrá a lada? Villámgyorsan
> korrodálódott, ez volt az alap. De a motor is állandó szerelést
> igényelt. Nekem 4 ladám volt, de sosem mertem szerszámok nélkül elmenni
> itthonról. Ezt a fordot haszáltan vettem 2001-ben, most 9 éves, és ha
> nem töröm össze, és nem vernek át (amennyiben karambolos volt, és a
> javítás 4 év múlva rozsdásodásban kitörve meglátszott), akkor még semmi
> különösebben látható baja nem lenne, max az, hogy a mai gépek már sokkal
> korszerűbbek. Tehát most, hogy rendbehozták, a régi korróziós problémák
> is ki lettek javítva, még elég sokáig autó lesz őkelme, miközben a
> javítás idejére kivett bérautóval összevetve, hááát, hagy maga mögött
> kívánni valókat. Rengeteget változott a szinvonal. Ha bírom anyagilag,
> nem fogja nálam a 20 éves kort megérni. De hogy sokkal jobb állapotban
> van a méltatlan használat ellenére, mint a régi ladák bármelyike is
> hasonló korában, az biztos. Még mindig nem kell szerszámokkal
> startolnom, még mindig nem kell országúton hengerfejet levennem, vagy a
> gyújtással, gyertyával baszakodnom. Sőt, ennek még az életben nem vettem
> ki a gyertyáit, nincs is hozzá szerszámom. :-) Akkucsere,
> olajszűrőcsere, folyadékcsere, és hát ami rám jellemző, ülésjavítás :)
> volt ami kellett eddig. A szállítások miatt a kifutó platónál hátul
> vannak sérülések, de hát ez is specialitás. Nem oldottam meg elsőre a
> dögök ki-berakását, ezzel itt eltörtek műanyag elemek. A bérautóra
> vigyázni kellett, azóta ez sincs további veszélyben.
>
> > Nem szabad annyira vakon bízni -- sajnos -- a mai technikában, na meg
> > a túlkomputerezett csicsás csodákban..
>
> Mint látod, szó sincs vakon bízásról, és csicsáról sem. Az általam
> tapasztalt funkciók autóban, mosógépben, tv-ben, videoban... sokszor
> elég hasznosak, és régen eléggé nem voltak jellemzőek. Kívül-belül
> egyaránt.
>
> Persze ami működik, azt nem kell megjavítani, nem feltétlen kell
> kidobni. De ha bebizonyosodik, hogy pl pazarló módon működik, pl egy
> hűtő, egy mosógép, egy régi autó, akkor el lehet gondolkodni a
> változtatáson akkor is, ha megfelel, amire készült. Autónál vannak pl
> üzleti szempontok is. Pl egy komoly cég vezetője (nem magamra
> gondolok!!!) nagyon gáz, ha megjelenik öltöny-nyakkendőben úgy, hogy
> kiszáll egy trabiból vagy egy (piros) szakadt ladából. Sőt, akár egy
> légkondi nélküli autóból is, gyűrödten, átizzadva, dezodor+emberszag
> kíséretében a homlokát sűrűn törölgetve fog kezet a megbeszélés előtt az
> izzadt kezével a partnerekkel. Jobb helyeken ennek már akár íratlan
> szabályai is vannak, milyen poszthoz milyen autó dukál, és ha
> belegebedne is (nem teszi), azt a szintet elő kell állítania. Ha nem
> tudja, nem akarja, nem biztos, hogy akárcsak el is nyerheti, vagy
> megtarthatja a posztot. Nálunk ez még sokkal kevesebb területen van így,
> de már itt is van ilyesmi bőven.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
--
Arpi / kando
More information about the Elektro
mailing list