Kinyirhatatlan H-hid
Moczik Gabor
pm at progzmaster.hu
Sat May 26 21:14:58 CEST 2007
Adam Huszar wrote:
>>Mondom PWM, nem 200A zarlatba csak 10 :-)
>
> Értem én, de akkor is melegszik a nyák, és 10A-hez elég vastag fólia
> kell, hogy ne fűtsön túlságosan.
Haat, az uzemi aram is vagy 4-6A, inditasi akar nagyobb, ilyen helyeken vagy
rezdrotot forrasztok meg a foliakra, vagy csak siman vasgtagon leonozom,
helyzettol fugg...
>>Mondjuk hogy ertem.
>>Az egyik also oldali van ilyenkor nyitva, a masik oldali felso reverz
>>diodajan megy vissza a tapba.
>
> akarod fékezni. Max fordulat esetén a motor indukált feszültsége
> majdnem tápfesznyi, ha feltételezzük hogy nincsen terhelve. Ha most
> kikapcsolod mindkét tranyót, akkor nem fog áram folyni a hídon, mert a
> motor indukált feszültsége kisebb, mint a tápfesz, emiatt az
> antiparalel visszavezető diódák nem nyitnak ki. Ha viszont a bal alsó
> tranyót továbbra is nyitogatod, de a jobb felső már nem vesz részt a
> működésben, akkor egy Boost kapcsolás jön létre az alsó ágban. A boost
> kapcsolás által, a bal alsó tranyó kitöltési tényezőjének nagyságától
> függően, a hídban a motor indukált feszültsége "feltranszformálódik",
> és két visszavezető dióda már ki fog tudni nyitni. Ekkor a pufferkondi
> felé visszatáplál a híd. Nagyjából ez az elve.
Na, ez igy nem ertem mitol mukodik.
Ha a bal also/jobb felso tranyo volt nyitva uzem kozben, es kesobb elengedem
a jobb oldalit, attol hogy lesz boost kapcsolas?
A motor (generator) negativabb oldala kapcsolodik a negativ oldalra, a
pozitivabb oldala meg nem eri el a tapfeszt, ezert nem fog kinyitni a jobb
felso reverz dioda, gyakorlatilag a levegoben log, szabadon fut a motor.
Rajzolgatok itt, kozben rajottem, hogy megsem ertem egyaltalan. A motor
induktivitasaval lehet boost kapcsolast csinalni ugy, hogy a BA-JF tranyo
kikapcsolasa utan kozvetlenul, amikor a meghajtassal ellentetes tuske
jelenik meg a BF-JA tranyot nyitom ki, ezzel a tusket polaritashelyesen
betolom a kondiba.
De ezzel csak az onindukcioval letrejovo energiat tudom visszatolteni a
kondiba, pont azt, amit onnan vettem ki a BA-JF nyitasakor.
> De bocsánat! Ha a kondira visszatáplálsz, akkor nem feltétlenül kell
> oda fékchopper!! Az a kérdés, hogy milyen dinamikus jellemzőket akarsz
> elérni. Ha megfelelően nagy a pufferkondid kapacitásban meg
> feszültségben, akkor a fékezéskor visszatáplált energia baromi jól
Nem nagyon tudom tarolni, mert 230VAC-rol megy majd a hid, nehez ekkora
feszre nagy kapacitast tenni. Igyis nem tudom mi a jobb: elfogadhato meretu
puffer (470..1000uF) amivel jo nagy lesz a brumm, de PWM-ben kompenzalhato
ha kell, vagy elegendoen nagy puffer, de akkor meg rengeteg helyet foglal...
--
((( Móczik Gábor )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))
More information about the Elektro
mailing list