Kinyirhatatlan H-hid
Adam Huszar
adam.huszar at machinnov.com
Sat May 26 18:43:41 CEST 2007
Na... nem a hálózatra táplál az vissza még egyelőre, csak a tápod
puffer kondijába. A hálózatba majd akkor, ha a graetz helyén
vezérelhető áramirányító lesz :D
Ádi
On 5/26/07, Adam Huszar <adam.huszar at machinnov.com> wrote:
> > Hmm.
> > Ha úgy fékezek, hogy mindkét alsó oldali FET-et kinyitom (persze nem
> > durrbele módon, hanem PWM), akkor tulajdonképpen a motor, FET-ek, vezetékek
> > belső ellenállásán fog eldisszipálódni az energia.
>
> Illetve elég a nyákod:D
>
> > Értelemszerűen, ahogy csökken a fordulatszám, csökkenni fog fékhatás is. Ha
> > állandó és erős fékhatást szeretnék alacsony fordulaton is, ahhoz az
> > kellene, hogy akkora ellentétes polaritású feszt adok ki, hogy állandó áram
> > folyjon a motorba, és22 ha megállt, azonnal kikapcsolom.
> >
> > Ez működhet?
> > Gondolom ezesetben kell majd a fékellenállás a tápra.
>
> Nem! Ezt ellenáramú féküzemnek hívják, ilyenkor semmiféle
> visszatáplálás nincsen az egyenáramú közbenső körbe (pufferkondiba).
> Azt akkor tudod megcsinálni, ha csak egyetlen tranzisztort
> kapcsolgatsz, létrehozva egy Boost kapcsolást így a hídon belül, és
> akkor fognak nyitni a híd visszavezető diódái ha a boost kapcsolás
> által létrehozott fesz nagyobb a tápfesznél, és akkor fog
> visszatáplálni a hálózatra. Ez a generátoros féküzem, ha valamit
> megint el nem írtam, esetleg alapvető elvi hibát vétettem. Az általad
> leírt ellenálramú fékhesz szerintem kéne tacho vagy jeladó a
> tengelyre, vagy I*R-es fordulatszám érzékelés, mert különben honnan
> tudod, hogy megállt a moci?...
>
> Ádi
>
More information about the Elektro
mailing list