Kinyirhatatlan H-hid
Adam Huszar
adam.huszar at machinnov.com
Sat May 26 18:42:02 CEST 2007
> Hmm.
> Ha úgy fékezek, hogy mindkét alsó oldali FET-et kinyitom (persze nem
> durrbele módon, hanem PWM), akkor tulajdonképpen a motor, FET-ek, vezetékek
> belső ellenállásán fog eldisszipálódni az energia.
Illetve elég a nyákod:D
> Értelemszerűen, ahogy csökken a fordulatszám, csökkenni fog fékhatás is. Ha
> állandó és erős fékhatást szeretnék alacsony fordulaton is, ahhoz az
> kellene, hogy akkora ellentétes polaritású feszt adok ki, hogy állandó áram
> folyjon a motorba, és22 ha megállt, azonnal kikapcsolom.
>
> Ez működhet?
> Gondolom ezesetben kell majd a fékellenállás a tápra.
Nem! Ezt ellenáramú féküzemnek hívják, ilyenkor semmiféle
visszatáplálás nincsen az egyenáramú közbenső körbe (pufferkondiba).
Azt akkor tudod megcsinálni, ha csak egyetlen tranzisztort
kapcsolgatsz, létrehozva egy Boost kapcsolást így a hídon belül, és
akkor fognak nyitni a híd visszavezető diódái ha a boost kapcsolás
által létrehozott fesz nagyobb a tápfesznél, és akkor fog
visszatáplálni a hálózatra. Ez a generátoros féküzem, ha valamit
megint el nem írtam, esetleg alapvető elvi hibát vétettem. Az általad
leírt ellenálramú fékhesz szerintem kéne tacho vagy jeladó a
tengelyre, vagy I*R-es fordulatszám érzékelés, mert különben honnan
tudod, hogy megállt a moci?...
Ádi
More information about the Elektro
mailing list