Re: kopogásérzékelõ

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Oct 4 09:51:27 CEST 2006


charles hoss wrote:

> mondjuk azert mert lepadlozod a gazt , es igy tobb gaz jut a
> hengerekbe - azonos elogyujtas eseten eze ugyanakkor gyujtana be - de
> sajnos a tobb levego/benzin keverek suriteskor hamarabb eri el azt a
> nyomast ahol mar magatol berobban - a gyujtasi idopont elott .

Eddig jó a gondolatsor szerintem.

> lehet hogy en tudom rosszul - mert a wikpedia is az ellkezojet
> hirdeti : azaz a tul nagy elogyujtas okozza a detonaciot - ez
> szerintem hibas elkepzeles

Nem hibás. Abba lehet belegondolni, hogy ha rendes helyen van az előgyújtás, 
akkor a robbanás (égés) energiáját munkára tudja a motor használni. Ha egyre 
visszább (előrébb) veszem a gyújtást, annál kevésbé jön ki munka a motorból. 
Szélsőséges esetben már a sűrítés elején meggyújtva szinte az összes energia 
bent marad. Tehát marha nagy nyomásokat lehetne így előállítani, amin 
persze, hogy a keverék egy része mindenképpen egyszerre robban fel.

Régebben sokat kísérleteztem zsigulival. Általában autópályán állítgattam az 
előgyújtást. Úgy csináltam, hogy a kopogás még éppen ne tudjon előállni, de 
már húzzon, ahogy csak tud. Aztán a fúvókamérettel is matattam (huzalokat 
próbálgattam beleforrasztani), és egész jó fogyasztási eredményeket tudtam 
elérni, miközben az ereje is megmaradt, mert ugye ott volt a második torok, 
amitől megmaradt a teljesítmény, ha kellett. Már nem emléxem részletekre, de 
mintha a 2107-esben ennek a toroknak a nyitásához már kellett egy tetemes 
vákuum, nem csak simán gázpedál állástól függött.

hjozsi

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list