Re: kopogásérzékelõ
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Oct 4 09:51:27 CEST 2006
charles hoss wrote:
> mondjuk azert mert lepadlozod a gazt , es igy tobb gaz jut a
> hengerekbe - azonos elogyujtas eseten eze ugyanakkor gyujtana be - de
> sajnos a tobb levego/benzin keverek suriteskor hamarabb eri el azt a
> nyomast ahol mar magatol berobban - a gyujtasi idopont elott .
Eddig jó a gondolatsor szerintem.
> lehet hogy en tudom rosszul - mert a wikpedia is az ellkezojet
> hirdeti : azaz a tul nagy elogyujtas okozza a detonaciot - ez
> szerintem hibas elkepzeles
Nem hibás. Abba lehet belegondolni, hogy ha rendes helyen van az előgyújtás,
akkor a robbanás (égés) energiáját munkára tudja a motor használni. Ha egyre
visszább (előrébb) veszem a gyújtást, annál kevésbé jön ki munka a motorból.
Szélsőséges esetben már a sűrítés elején meggyújtva szinte az összes energia
bent marad. Tehát marha nagy nyomásokat lehetne így előállítani, amin
persze, hogy a keverék egy része mindenképpen egyszerre robban fel.
Régebben sokat kísérleteztem zsigulival. Általában autópályán állítgattam az
előgyújtást. Úgy csináltam, hogy a kopogás még éppen ne tudjon előállni, de
már húzzon, ahogy csak tud. Aztán a fúvókamérettel is matattam (huzalokat
próbálgattam beleforrasztani), és egész jó fogyasztási eredményeket tudtam
elérni, miközben az ereje is megmaradt, mert ugye ott volt a második torok,
amitől megmaradt a teljesítmény, ha kellett. Már nem emléxem részletekre, de
mintha a 2107-esben ennek a toroknak a nyitásához már kellett egy tetemes
vákuum, nem csak simán gázpedál állástól függött.
hjozsi
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list