kopogásérzékelõ
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Tue Oct 3 22:17:41 CEST 2006
Moczik Gabor wrote:
>jhidvegi wrote:
>
>
>>Mert nem magától gyullad be, hanem azért, mert a nagy elogyújtás miatt
>>elkezd égni, növekedni a nyomás, és a maradék robban be egyszerre. Ha
>>csökkenti a vezérlés az elogyújtást, a jelenség elmúlik. A nagy elogyújtásra
>>nagy fordulatszámokon van inkább szükség, amikor jó hamar felér a dugó. Kis
>>fordulatokon jön elo ez a kopogásos móka leginkább.
>>
>>
>
>Nem egeszen, nagyobb fordulaton is elojon ez, terheles alatt.
>Amit irtal az siman alapjaraton is eloidezheto ha tul nagy elogyujtast adsz.
>De mi miatt kezd kopogni pl. 2000-es fordulaton ha padlogazzal megyek
>felfele 5-ikben egy bazi emelkedon?
>
mondjuk azert mert lepadlozod a gazt , es igy tobb gaz jut a hengerekbe
- azonos elogyujtas eseten eze ugyanakkor gyujtana be - de sajnos a tobb
levego/benzin keverek suriteskor hamarabb eri el azt a nyomast ahol mar
magatol berobban - a gyujtasi idopont elott .
kopogas barhol elofordulhat , alacsony fordulaton hallhato , magas
fordulaton kinyirja a motort mielott eszrevenned - tartos uzemben
lehet hogy en tudom rosszul - mert a wikpedia is az ellkezojet hirdeti :
azaz a tul nagy elogyujtas okozza a detonaciot - ez szerintem hibas
elkepzeles
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list