kopogásérzékelõ

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Tue Oct 3 22:17:41 CEST 2006


Moczik Gabor wrote:

>jhidvegi wrote:
>  
>
>>Mert nem magától gyullad be, hanem azért, mert a nagy elogyújtás miatt 
>>elkezd égni, növekedni a nyomás, és a maradék robban be egyszerre. Ha 
>>csökkenti a vezérlés az elogyújtást, a jelenség elmúlik. A nagy elogyújtásra 
>>nagy fordulatszámokon van inkább szükség, amikor jó hamar felér a dugó. Kis 
>>fordulatokon jön elo ez a kopogásos móka leginkább.
>>    
>>
>
>Nem egeszen, nagyobb fordulaton is elojon ez, terheles alatt.
>Amit irtal az siman alapjaraton is eloidezheto ha tul nagy elogyujtast adsz. 
>De mi miatt kezd kopogni pl. 2000-es fordulaton ha padlogazzal megyek 
>felfele 5-ikben egy bazi emelkedon?
>
mondjuk azert mert lepadlozod a gazt , es igy tobb gaz jut a hengerekbe 
- azonos elogyujtas eseten eze ugyanakkor gyujtana be - de sajnos a tobb 
levego/benzin keverek suriteskor hamarabb eri el azt a nyomast ahol mar 
magatol berobban - a gyujtasi idopont elott .
kopogas barhol elofordulhat , alacsony fordulaton hallhato , magas 
fordulaton kinyirja a motort mielott eszrevenned - tartos uzemben
lehet hogy en tudom rosszul - mert a wikpedia is az ellkezojet hirdeti : 
azaz a tul nagy elogyujtas okozza a detonaciot - ez szerintem hibas 
elkepzeles

bye
dexter



More information about the Elektro mailing list