kopogásérzékelõ

Moczik Gabor pm at progzmaster.hu
Tue Oct 3 22:11:14 CEST 2006


jhidvegi wrote:
> Mert nem magától gyullad be, hanem azért, mert a nagy elogyújtás miatt 
> elkezd égni, növekedni a nyomás, és a maradék robban be egyszerre. Ha 
> csökkenti a vezérlés az elogyújtást, a jelenség elmúlik. A nagy elogyújtásra 
> nagy fordulatszámokon van inkább szükség, amikor jó hamar felér a dugó. Kis 
> fordulatokon jön elo ez a kopogásos móka leginkább.

Nem egeszen, nagyobb fordulaton is elojon ez, terheles alatt.
Amit irtal az siman alapjaraton is eloidezheto ha tul nagy elogyujtast adsz. 
De mi miatt kezd kopogni pl. 2000-es fordulaton ha padlogazzal megyek 
felfele 5-ikben egy bazi emelkedon?

Az vili, hogy sik terepen egy X fordulatszamhoz kisebb fojtoszelep allas, 
azaz kevesebb nafta kell, mint meredek emelkedon.
A motor a suritesi szakaszban a gyujtas pillanataig nem "erzi" mekkora a 
terheles. Mindossze annyi van, hogy tobb keverek van a hengerben, ami 
ezekszerint hamarabb gyullad be mint a kevesebb keverek, a fordulatszam 
mindket esetben ugyanannyi.

Ennek ellentmondani latszik, hogy ha sik terepen X fodulatszamnal nyomok egy 
padlogazt, nem kezd el kopogni. (vagy csak rosszul figyeltem meg?)

A panda-val egyebkent jol lehetett ilyeneket kiserletezni, karburatoros 
auto, van vakuumos meg ropsulyos elogyujtas szabalyozas, bar mondjuk sose 
neztem meg, melyik milyen iranyba viszi a gyujtasi pontot...

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu  )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))



More information about the Elektro mailing list