kopogásérzékelõ
Moczik Gabor
pm at progzmaster.hu
Tue Oct 3 22:11:14 CEST 2006
jhidvegi wrote:
> Mert nem magától gyullad be, hanem azért, mert a nagy elogyújtás miatt
> elkezd égni, növekedni a nyomás, és a maradék robban be egyszerre. Ha
> csökkenti a vezérlés az elogyújtást, a jelenség elmúlik. A nagy elogyújtásra
> nagy fordulatszámokon van inkább szükség, amikor jó hamar felér a dugó. Kis
> fordulatokon jön elo ez a kopogásos móka leginkább.
Nem egeszen, nagyobb fordulaton is elojon ez, terheles alatt.
Amit irtal az siman alapjaraton is eloidezheto ha tul nagy elogyujtast adsz.
De mi miatt kezd kopogni pl. 2000-es fordulaton ha padlogazzal megyek
felfele 5-ikben egy bazi emelkedon?
Az vili, hogy sik terepen egy X fordulatszamhoz kisebb fojtoszelep allas,
azaz kevesebb nafta kell, mint meredek emelkedon.
A motor a suritesi szakaszban a gyujtas pillanataig nem "erzi" mekkora a
terheles. Mindossze annyi van, hogy tobb keverek van a hengerben, ami
ezekszerint hamarabb gyullad be mint a kevesebb keverek, a fordulatszam
mindket esetben ugyanannyi.
Ennek ellentmondani latszik, hogy ha sik terepen X fodulatszamnal nyomok egy
padlogazt, nem kezd el kopogni. (vagy csak rosszul figyeltem meg?)
A panda-val egyebkent jol lehetett ilyeneket kiserletezni, karburatoros
auto, van vakuumos meg ropsulyos elogyujtas szabalyozas, bar mondjuk sose
neztem meg, melyik milyen iranyba viszi a gyujtasi pontot...
--
((( Móczik Gábor )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))
More information about the Elektro
mailing list