Forrasztgatok (olommentes)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Nov 29 07:36:01 CET 2006


charles hoss wrote:

> pl a harom eves ford ka-k rozsdasodnak serules nelkul a tankolonyilas
> kornyeken - a sajtolt lemez szeletol par centire - akkor is ha ott nem
> volt meghuzva az auto - szerinem ez hiba .

Az. De ebből nem vonnék le a festék anyagára vonatkozó messzemenő 
következtetéseket.

> ugy tunik hogy csak a hammerite es hasonlo festekek mukodnek mint
> rozsdagatlas .

Á, fenéket. Az én autómon vannak bőven hibák. Nekiestem hammerite-tal, mert 
észrevettem, hogy száradás után fillérre azonos a színe, ne rozsdásodjon már 
tovább. Hát ezen még hatékonyabban jelentkezik újra a korrózió. Én azt 
gyanítom, hogy az ilyen hibák mögött gyártáskori problémák vannak. Pl valaki 
rányúlt a lemezre, vagy leköpte... Pl a nem túl régi mosógép egy olyan 
helyen látszik a festék alatt korródálódni, ahol nem mondhatni, hogy ázik.


> es a egyszer karosszeriaztak az autot akkor kampec .

Igen, ez nagy eséllyel így van.

> jo otlet - de nem segit a tokeletesen lefestett retegen siman
> atdiffundalo oxigen ellen .

Nem hinném, hogy az oxigén átdiffundálása ellen bármelyik festék is jó 
lenne. Ha bármelyik műanyag csövet nézem, amit pl fűtési rendszerekben 
használtak régen, annak pont az volt a baja, hogy átment rajta az oxigén. 
Ezért találták ki azokat a fémeket is tartalmazó többrétegű csöveket, amiken 
már nem. Na most, egy max tizedmm vastag festékréteg mitől lenne jobb, mint 
egy akár 2mm vastag polietilén vagy polipropilén oxigéndiffúzió 
szempontjából?
A kaszni rozsdásodása szempontjából viszont a natúr oxigéndiffúzió nem lehet 
probléma, ehhez kell a nedvesség átjutása is. Na persze mondhatni, hogy ahol 
átjut egy oxigénmolekula, ott átjut egy vízmolekula is, de a víznek 
összefüggően kéne jelen lennie, hogy oldatként tudjon viselkedni.

>> Nemtom, mi lehetne az az anyag, amivel egy szépen festett autót be
>> lehetne úgy "vaxolni", hogy ezeket a pólusokat jól eltömje elég
>> tartósan pl viasszal. Lehet, hogy nagymértékben elejét lehetne venni
>> a korróziónak.
>>
> regi kadmiumos , cinkes festekek .
> van egy 1976-os motorom - erte eso jo sokszor - gyari eredeti a
> fenyezese - majdnem teljesen hibatlan femen , muanyagon egyarant .

Jó, de én azt feszegetem, hogy ha van egy fényezés, amin vannak likak, itt 
bejut a víz, elektromosan az említett szikráztatós módszerrel kimutattam, mi 
lehet az az anyag, amivel ezt _utólag_ el lehetne tüntetni? Nyilván, ha 
viaszba mártom úgy, hogy vastagon bevonja, a probléma meg van oldva. De hogy 
lehet viaszt vagy más, pórusokat jól és viszonyag tartósan eltömítő anyagot 
felvinni, és egyáltalán, mi lehetne ez az anyag? Nem festékre gondoltam. Nem 
kéne neki akár meg se száradnia, de fontos lenne, hogy az eső ne hozza ki, 
víz ne oldja. Lehet, hogy olaj vagy wd40? :-)

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list