[OT] autos kerdes

Moczik Gabor pm at progzmaster.hu
Tue May 16 20:09:35 CEST 2006


jhidvegi wrote:
> Arra, hogy a szelepek hibája okozhatja a kompresszióbajokat, meg az olajos 
> kipufogást is. Főleg a kipufogószelep szokott elszállni, illetve a szívónak 
> a szelepszár szimmeringje miatt kajolja ott az olajat. Ezért ezt kellett 
> volna kisebb melóval megcsinálni, és amikor lent van a hengerfej, akkor a 

Hogy szedem ki a szelepeket, ha nem veszem le a hengerfejet?
A szimeringet csak kiveszem valahogy, de a szelepeket biztos nem tudom 
megnézni...

> Ja értem. Pedig néha csak simán gyűrűkket is szoktak cserélni.

Cseréltem már egyszer régebben...

> Az a nagy átmérőbeli különbség lehet, hogy nem is olyan nagy, ha megnézed az 
> alu és az acél hőtágulásbeli különbségét, és elképzelsz egy jó forró dugót, 
> és egy kevésbé forró hengert.

Mennyire forró dugót képzeljek el a számoláshoz?

> Más kérdés, ha hengerűrtartalmat is akarsz növelni (tuning), és ezzel dugót 
> cserélni. :-)

Ahh. Annyira kikönnyített motor ez, vétek lenne túlzottan furkálni. Ha pár 
miliméternél több anyag bárhol körbeveszi a hengereket, sokat mondtam.
Most már értem miért beszéltek róla régebben, hogy szívómotorra ne akarjak 
turbót tenni. Akkor nem nagyon értettem, mert a motor amire tenni akartam, 
az sokkal-sokkal masszívabb volt, legalább 15mm a hengerfal mindenhol.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu  )))
((( Skype: moczik )))--((( Website: http://www.progzmaster.hu )))




More information about the Elektro mailing list