[OT] autos kerdes
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Tue May 16 19:36:02 CEST 2006
Moczik Gabor wrote:
> jhidvegi wrote:
>> Lehet, hogy helyből a szelepekkel kellett volna kezdeni úgy, hogy
>> nem kapod le a hengert magát, hátha ott nincs gáz. Mérni úgy is
>> lehet, hogy a dugót lejuttatod... de már késő, mindegy.
>
> Nem értem mire gondolsz most.
Arra, hogy a szelepek hibája okozhatja a kompresszióbajokat, meg az olajos
kipufogást is. Főleg a kipufogószelep szokott elszállni, illetve a szívónak
a szelepszár szimmeringje miatt kajolja ott az olajat. Ezért ezt kellett
volna kisebb melóval megcsinálni, és amikor lent van a hengerfej, akkor a
főtengely elforgatásával meg lehet nézni a hengert a dugattyúk felett
ugyanígy, ahogy most, csak nem teljes mélységében.
Valszleg visszarakva a megjavított szelepekkel a hengerfejet, minden jó
lenne ezügyben.
> Már úgy értettem, hogy vegyek gyűrűket, vagy vigyem fúratni, és utána
> vegyek nagyobb gyűrűket?
> Ez utóbbi nem annyira éri meg :-)
Ja értem. Pedig néha csak simán gyűrűkket is szoktak cserélni.
Az a nagy átmérőbeli különbség lehet, hogy nem is olyan nagy, ha megnézed az
alu és az acél hőtágulásbeli különbségét, és elképzelsz egy jó forró dugót,
és egy kevésbé forró hengert.
Más kérdés, ha hengerűrtartalmat is akarsz növelni (tuning), és ezzel dugót
cserélni. :-)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list