LPG REGBULL R04

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Fri Jun 30 23:07:38 CEST 2006


----- Original Message ----- 
From: "Dukai Zoltan" <dzoltan.listak at gmail.com>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Friday, June 30, 2006 10:00 PM
Subject: Re: LPG REGBULL R04


> Furt karbis, befurtak a karbiba es ott nyomtak bele csovet. szerintem
> egy az egyben ahogy van hagytak benne a reszeleket is... kivul baris ott
> van az aluminium reszelek, gondolom belul ugyanugy...

Alureszelek nem erdekes, vidaman beszivja es ki is pufogja a motor. Semmi 
nem fog karosodni tole. A userek megnyugtatasara szoktak nehol zsirozni a 
furot, meg kiporszivozni a lukat meg ilyenek, de ez mokusvakitas, tenyleg 
semminek semmi baja nem lesz egy kis alu (vagy spiater) forgacstol.
Amire inkabb figyelni kell, az az, hogy ki ne lazuljon a cso. Altalaban eleg 
vekony a porlaszto fala, es csak szoros illesztessel dugjak bele a csovet. 
Jobb esetben menettel. A motor rezeg, a cso masik vegen a reduktor meg nem, 
szoval a cso folyamatos mocorgatasnak van kiteve. Ha kilazul, akkor kemeny 
falsot fog szivni a motor, ami nagyon nem jo. Ketkomponenses femragasztok 
bevaltak...


> Jah, koszonom :) en Szabadkan vagyok, de majd megoldom magamnak.

Igen, azt hiszem olcsobb legyartani a nyakot, mint akar a postakoltseg. Meg 
talan gyorsabb is. :(
De eagle sch-t meg brd-t azt tudok kuldeni emilben, ha kell.
Ha megepited, es megnezed a benzines uzemmodot, meg fogod emelni a kalapodat 
a porlaszto-tervezok elott, en legalabbis azt tettem. Az egy mechanikus 
computer. :)

> Ha a pillangoszelep nem is lesz figyelve, de szerintem lambda szondat
> fogok ra rakni, mikrovezerlovel es egy ilyen gazmennyiseg szabalyzoval.

Mikrovezerlo programozasaval lehet jatszani egy darabig, mert a lambdaszonda 
meglepoen baromigyors, a gaznak viszont ido kell, hogy eljusson hozza a 
csovon. Szoval a szabalyozasi hurok idoallandoja az kicsit egyedi, mert fugg 
a motortol, fugg attol, hogy mennyire tudod kozel rakni a szondat a 
hengerfejhez... Legjobb persze minel kozelebb, mar csak az uzemi hofok miatt 
is. Merthogy amig el nem eri a szonda a 350-400 fokot, addig nem erdemes es 
nem szabad szabalyozni ra, onnantol ad csak ertekelheto jelet. Ez is 
beszereles, auto es idojarasfuggo, hogy mikor eri el (meg hogy futott a 
szonda vagy sem), szoval picit jatszani kell vele.
Utana viszont el lehet felejteni az osszes gondot, az egesz auto ugy mukodik 
gazuzemben, mint egy korszeru, computervezerelt auto. Merthogy az. :)
Addig viszont, amig csak a kezi tekero van, es meg lambdameter sincs: 
egyreszt eszetlen fogyasztast, masreszt komoly motorkarosodast lehet 
eloidezni. Erzessel. :)

Trebitsch 



More information about the Elektro mailing list