LPG REGBULL R04

Dukai Zoltan dzoltan.listak at gmail.com
Fri Jun 30 22:00:36 CEST 2006


Gratulalok es koszonom! kb minden infot leirtal (dexter kiegisztesevel 
mar tenyleg komplett) amire kivancsi voltam/vagyok!

> Gyujtas: eloszor is, ha most nem olyan van benne: csereld ki a gyertyakat az 
> autoba valo NGK-ra. Soha senki nem szokta elsore elhinni, hogy ez a teendo, 
> pedig ez. :) A gyertyahezagot allitsd 0.6-ra. Megszakitohezag a gyari ertek 
> (emlekeim szeint 0.4, bar mintha Yugot szereltek volna hallos gyujtassal is, 
> de erre nem vennek merget. :). Alapelogyujtas pedig elso korben szinten a 
> gyari ertek. Ha majd mar minden rendben lesz, akkor a gazhoz ra lehet (es ra 
> is erdemes) adni pluszban 3-5 fokot.

Jol tudod :) 55-os yugo tenyleg hall-os gyujtasu! (kb ez felel meg a 
Zastava 101 motorjanak)
a 45-os az inkabb egy felturbozott fiat 650 motor, olyannyira hogy 
konstukcios hibaja hogy a hengerfej eleg ket henger kozott mert tul 
vekony ott a hengerfal. ennek ott van szerepe hogy ezek szerint nem 
lehet elszegenyiteni a kevereket mert akkor meghamaabb megeszi. 
benzin-el nem szokott gond lenni csak ha tulhajtjak az autot ami nekem 
egyszer sikerult... 30km-t mentem es siettem :/
45-os vezerlancos, mechanikus megszakitos (ez van nekem, 900 kemeny 
kobcenti). mondjuk ez meg van fejelve egy tranzisztoros fokozattal 
hazilag, hogy ne a megszakito vigye a kemeny aramot, hanem csak a 
tranyokat kapcsolja. az elogyjtas ertekek jol fognak jonni!

> Kezi atvaltas (porlasztos autonal nem is igen lehet mas) miatt meg lehet 
> (-ne) szabalyozott a rendszer.
> A tiedet keverofejesnek hivjak, a jelek szerint, vagy pedig furt 
> karburatorosnak. Attol fugg, hogyan vezettek be a gazt.

Furt karbis, befurtak a karbiba es ott nyomtak bele csovet. szerintem 
egy az egyben ahogy van hagytak benne a reszeleket is... kivul baris ott 
van az aluminium reszelek, gondolom belul ugyanugy...

> A gond ott van, hogy mar a legelejen el lehet rontani, rossz, nem odavalo, 
> tul sokat vagy tul keveset szukito keverofejjel, vagy rossz helyre, rosszul 
> befurt csovel.

Remelem ilyet azert el tudnak talalni... edig parszaz autoba beepitettek 
mar... azert mentem oda mert egy hetre elore kell bejelentkezni teljesen 
be vannak tablazva, talancsak ertenek hozza...

> A reduktoron levo ket csavar kozul az also, az a trutyileereszto, ne 
> piszkald. Ami a ket vizcso kozott van, az az alapjarati keverek minoseget 
> allitja - uzemmeleg motornal keresel vele egy alapjarati 
> fordulatszam-maximumot. Ez azonos lesz a benzines alapjarati 
> fordulatszammal, ha minden rendben van.

Ez is jo tipp!

> A kimeneti csovon a szukitocsavar van, ez fordulatszamon, _terheles_alatt_ 
> allitja be a gazmennyiseget. Ez az, amit nem lehet beallitani probapad, vagy 
> sok-sok turelem nelkul. Rendesen meg sehogyse, hacsak nem kapsz menet kozben 
> folyamatos meresi eredmenyt a kipufogogaz osszetetelerol.
> Reszemrol hosszu-hosszu szopas utan behegesztettem egy anyat a kipuffba, 
> beletekertem egy lambdaszondat, es egy ledsoron kijeleztem a feszultseget. 
> Amit be lehet kalibralni tuzeloanyag/levego keveresi aranyban is, magyarul 
> lambdat merek.
> http://trebi.uw.hu/

Tetszik.

> Primitiv kis vacak az egesz, de igen hasznos. (Multimeter ellenjavalt, 
> erosen balesetveszelyes. :) Krizsan Zoli csinalt hozza jo kis nyakot, par 
> darab meg van, ha eljossz erte Ujpestre: adok egyet szivesen.

Jah, koszonom :) en Szabadkan vagyok, de majd megoldom magamnak.

> Kiderul vele peldaul az, amit irtam feljebb, hogy jo fix beallitas minden 
> motorallapothoz nem letezik.
> Muszaj szabalyozni - parezer forint, olyan 8-10 egy ilyen leptetomotoros 
> gazmennyisegszabalyzo, amit ott az oldalon latsz. Mikrovezerlo, bemeno jele 
> a lambdaszonda feszultsege, kimenete meg hajtja a gazmennyisegszabalyzo 
> leptetomotorjat. Sovany a keverek (a lambda feszultsege kisebb mint 400 mV): 
> nyit rajta. Dus, >0.8v: zaras iranyaba teker. A tekerest 0.6V-nal fejezi be.
> Ha azt akarod, hogy gazzal is "ugorjon" az auto, akkor intenziv gazadasra 
> tul kell dusitani a kevereket. Porlasztonal egyszeruen benyom egy kis 
> membranszivattyu egy adag benzint. Fel kell applikalni valahogy egy 
> potmetert a porlasztora, a pillangoszelep tengelyere, es nemi integralas 
> utan beavatkozni a gazpedalmozgas nagysaganak es sebessegenek fuggvenyeben 

Ha a pillangoszelep nem is lesz figyelve, de szerintem lambda szondat 
fogok ra rakni, mikrovezerlovel es egy ilyen gazmennyiseg szabalyzoval.
Csak elobb "at kell menjen az ateszt-on", kb amikor megvizsgaljak hogy 
megfelel-e az eloirasoknak a beepitett cucc.

Ezek a levelek nagyon jol jottek, el is teszem oket jo helyre. 
Megegyszer koszonom!



More information about the Elektro mailing list