Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

Halász Ferenc halaszfm at gmail.com
Sun Jun 11 19:38:25 CEST 2006


jhidvegi írta:
---
> 
> Így is lehet, de én nem így csinálnám. Tekintettel arra, hogy hátramenetre 
> is szükség van, valszleg hídban gondolkodnék. Azzal egy teljes 4 negyedes 
> hajtást lehet csinálni, a hátramenet sebességét elektronikusan kellene 
> korlátozni, illetve védelmet beépíteni, ha netán bármiért gyorsabb akar 
> lenni.
> 
> Ilyesmiket tudna pl, hogy centimétermenet fölfelé is, meg lefelés is. 
> Araszoláskor igencsak kényelmesebb lenne, mint egy hagyományos autó.
Az ilyen óttóba szőke nőt, v. müszaki antitalentumot nem engednék, mert
akadna köztük olyan, aki csak annyira nyomná a "gázt", hogy epp meg se
mozduljon a kocsi. Ilyenkor kénytelen a teljesítmény az utolsó szögig 
hővé alakulni (már amennyit a "doboz" a motorhoz enged), és nem elég, 
hogy rezsót játszik szegény, de a menetszél sem hüti.

A hátramenethez én inkább egy "feszcsökkentőáramnövelőt" (,amiben eléggé
otthon vagy! :-) ) használnék, ami fordított polaritással kapcsolódhat a
motorokra (akár fetekkel kapcsolva). Nem akarok én hátrafelé is 100-zal
száguldozni. A teljes hídnál a mégegyszerannyi vesztesége az elektro-
nikának, ami számomra aggályos. Bár lehet, hogy ez sem vészes, ha párh.
fetekben gondolkodunk (csak annak is ára van).

> 
>>Az akkufeszültséggel én nem szívesen "mennék fel" nagyon, mert a
>>cellák szaporításával arányosan nő a cellahiba valószínüsége. ;-)
>>(max 24V=)
> 
> 
> Én is innen indultam ki, igaz, hogy más szempontból (ívhúzás), de iszonyat 
> áramok jönnek ki, ennek megfelelően elég nagy lesz a félvezető veszteség.
A nagyáramú párhuzamos fetek meghajtása elviselhetően alacsony 
frekvencián már nem olyan nagy gond talán. (10 KHz nagyságrendre gondoltam.)
Hát, ha megbízunk az akkuk minőségében, és fölmegyünk a 100V-os tartományba,
akkor kissé át kell tervezni az "áramátalakítót", de az sem lehet gond.

> 
>>nem bo- nyolítanám.  A hajtáshoz és a fékezéshez való átalakító
>>"dobozokat" HJózsi kirázza a kisujjából!
> 
> 
> Nem igazán. Ma már wc-re is procival vezérelten lehet csak menni, ergo én 
> nem rugok labdába.
Hát én kerülném a prockókat, mint a zördög a szenteltvizet. Ha anélkül
símán megoldható, ne szaporítsuk a hibalehetőségeket. Márpedig a fenti
elvvel fakocka-egyszerü az ügy. "Logikai ic"-ket használnék maximum, 
mert bizonyos funkciókat egymástól ki kell zárni. Nem hiányzik az 
AIRBUS-szindróma! ;-) Lopakodót sem tervezünk, ami proci nélkül fel sem 
tudna szállni. Szóval a kalapácsba procit rakni marhaság. Más izlés 
szerint rakjon bele kilószám, nekem nem kéne.    Üdv: HFeri




More information about the Elektro mailing list