Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Sun Jun 11 18:37:57 CEST 2006
Halász Ferenc wrote:
> Nálam egyre csak szaporodnak az indokok, hogy miért _állandómágnesü_
> kommutátoros motor a legcélszerübb:
> - vannak már relatíve olcsó - korábban elképzelhetetlen "jó" - mágnes-
> anyagok.
> - a fordulatszámmal arányos kapocsfeszültség (vica-versa!) is egy jól
> kihasználható tulajdonság. (Visszatermeléshez)
> - Az indukciós motorhoz szükséges sok nyüg kiesik.
Egyetértek.
> Az akkuról egy _szabályozható_teljesítményt_átpumpáló_ (flyback-szerü
> négypólust játszó) egységen keresztül direkt hajtott motor. A feszeje
> "beáll" a fordulattal arányosan.
> A visszatápláló fékezéshez egy _másik_egység_, ami szintén
> vezérelhető, amelyikkel a kívánság szerinti fékezés érhető el
> visszatáplálással.
> Az a sebesség, amit az akkufesz hatására vesz fel a motoregyüttes, az
> már olyan kicsi, hogy onnan lefele a mechanikus fék dolgozhat.
Így is lehet, de én nem így csinálnám. Tekintettel arra, hogy hátramenetre
is szükség van, valszleg hídban gondolkodnék. Azzal egy teljes 4 negyedes
hajtást lehet csinálni, a hátramenet sebességét elektronikusan kellene
korlátozni, illetve védelmet beépíteni, ha netán bármiért gyorsabb akar
lenni.
Ilyesmiket tudna pl, hogy centimétermenet fölfelé is, meg lefelés is.
Araszoláskor igencsak kényelmesebb lenne, mint egy hagyományos autó.
> Az akkufeszültséggel én nem szívesen "mennék fel" nagyon, mert a
> cellák szaporításával arányosan nő a cellahiba valószínüsége. ;-)
> (max 24V=)
Én is innen indultam ki, igaz, hogy már szempontból (ívhúzás), de iszonyat
áramok jönnek ki, ennek megfelelően elég nagy lesz a félvezető veszteség.
> nem bo- nyolítanám. A hajtáshoz és a fékezéshez való átalakító
> "dobozokat" HJózsi kirázza a kisujjából!
Nem igazán. Ma már wc-re is procival vezérelten lehet csak menni, ergo én
nem rugok labdába.
> is mennyit szaladtak anno..) Egyelőre ennyi, később a mechanikai
> részről győzködök. ("Erőátvitel" a kerékhez.) Üdv: HFeri
Kíváncsian várom.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list