Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
Halász Ferenc
halaszfm at gmail.com
Sun Jun 11 14:27:11 CEST 2006
charles hoss írta:
>
> a radial szalak hossza nem valtozik - igy a kerek hossza nem terhet el -
> csak az oldalfal gyurodese valtozik .
> a diagonaloknal valtozik , de a radial lenyegesen nem modosul .
Azért gondold át! A "radiálszálak" beljebb vannak (kisebb átmérővel),
mint a "futófelület". A futófelület rövidül-hosszabbodik a benyomódáskor.
De ez most bagarol probléma! ;-)
-------
Nálam egyre csak szaporodnak az indokok, hogy miért _állandómágnesü_
kommutátoros motor a legcélszerübb:
- vannak már relatíve olcsó - korábban elképzelhetetlen "jó" - mágnes-
anyagok.
- a fordulatszámmal arányos kapocsfeszültség (vica-versa!) is egy jól
kihasználható tulajdonság. (Visszatermeléshez)
- Az indukciós motorhoz szükséges sok nyüg kiesik.
Az akkuról egy _szabályozható_teljesítményt_átpumpáló_ (flyback-szerü
négypólust játszó) egységen keresztül direkt hajtott motor. A feszeje
"beáll" a fordulattal arányosan.
A visszatápláló fékezéshez egy _másik_egység_, ami szintén vezérelhető,
amelyikkel a kívánság szerinti fékezés érhető el visszatáplálással.
Az a sebesség, amit az akkufesz hatására vesz fel a motoregyüttes, az
már olyan kicsi, hogy onnan lefele a mechanikus fék dolgozhat.
Az akkufeszültséggel én nem szívesen "mennék fel" nagyon, mert a cellák
szaporításával arányosan nő a cellahiba valószínüsége. ;-) (max 24V=)
A motor(együttes) viszont többszáz V nagyságrendü "üzemi feszültségü"
lenne. Ezt a "flyback-karakterisztikájú" átalakító nyomatná olyanra be-
álló fesszel, amit a fordulatszáma _meghatároz_. Ezt én tovább nem bo-
nyolítanám. A hajtáshoz és a fékezéshez való átalakító "dobozokat"
HJózsi kirázza a kisujjából!
Egyetlen "gyenge pontot" a kefekopás jelenthet, de a kisebb
áram miatt ez se nagy gond. (Gondoljunk bele, hogy a régi villamosok is
mennyit szaladtak anno..) Egyelőre ennyi, később a mechanikai részről
győzködök. ("Erőátvitel" a kerékhez.) Üdv: HFeri
More information about the Elektro
mailing list