Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Sun Jun 11 12:16:26 CEST 2006
jhidvegi wrote:
>:-) Igen, a nyavajás. Ezért jó, ha agymotorok vannak, a feszre szabályozás,
>de csak egy réssel. Tehát mindegyik ugyanazt a feszt kapja, azon belül
>áramgenerátor, és meg van engedve, hogy a feszek picit eltérjenek (kanyarban
>legyen diffimű hatás), ami alatt még ugyanaz a nyomaték van, de ne tudjon
>egyik se kipörögni. Ha akarna, akkor ugye neki eltűnik a nyomatéka (jégre
>megy pl), de az elektronika megfogja a fordulatszámát a feszen keresztül, a
>többi meg ugyanazt az áramot kapja, mint korábban.
>
>
akkor most nezzuk megegyszer - milyen rendszeru motorra gondolsz ?
allandomagneses , elektromos kommutatoros ?
>Remélem, mostmár átmegy. Ennek a megvalósítása pár analóg ic-vel megoldható,
>nem nagy ügy, a hatása viszont olyasmi, mint a kipörgésgátló lehet. Semmit
>nem kell kapcsolgatni, mégis mindenütt el tud menni anélkül, hogy a kerekek
>akár virtuálisan is merev kapcsolatban lennének.
>
>
igenigen - pont ezt szeretnem (ha tobb kerek lesz .)
egyebkent azon toprengtem hogy az egymotor vs ketmotor temaban
figyelembe vettuk a feltengelyek , a csuklok , a difi , a hid sulyat ?
nem tudom kinek mi ugrik be , de nekem a hid szorol valami nehez jut
eszembe :)
>Ez a fordulékonyság kérdés is érdekes. Nemtom, hogy oldották meg, de ez a
>nem túl csúcsmodell ford, amivel járkálok, jóval fordulékonyabb, mint amire
>számítottam.
>
>
rovid tengelytav .
>Hátsókerék meghajtásnál nincs olyan probléma, hogy ha nagyon alászeded,
>akkor a vonóerő iránya változatlan, és a kormányzott kereket inkább
>oldalirányban tolja, mintsem annak a szempontjából előre?
>
de . tolja a kereket , es szelsoseges esetben meg is csusztatja - ehhez
viszont szuk forduloban kell neki nyomni - ahol mar a csuklok sem
mukodnek jol . viszont ilyenkor szuken fordulhatsz amennyire akarsz .
varosban elonyos .
>csináltattam meg, de alánézve látszik, hogy lóg valami. A kipufogó
>felfüggesztésével is van valami gond ugyanezért, ami ugyanitt keletkezett.
>Lustaság... meg kellett volna állnom, lapátot elő, és helyet csinálni a
>behajtáshoz. Idegen cégnél volt éjjel 1 körül, semmihez nem volt kedvem.)
>
>
ugy kell megcsinalni hogy ne a serulekeny reszek legyenek alul .
>Akkor nem is érdemes sokat beszélni róla. Valóban, tapasztaltam, hogy
>vannak, akik zsigeri utálatot éreznek az elsőkerekesekkel szemben. Ez ellen
>nem sokat lehet tenni, csak elfogadni.
>
>
menetben sajnos szelsoseges esetben az elsokerekes auto nem figyelmeztet
, hanem balesetet okoz - szelsosegese stilusban vezetve elonyosebb a
hatsokerek - de azok az alapveto hibak amik a kormanyzas hajtas
osszekapcsolasabol keletkeznek , nehezen kompenzalhatoak . talan ugy ha
az elso agyban kis , nagynyomateku manoverezo motor lenne , hatul pedig
nagyobb sebessegre optimalizalt hajtomu .
az a jo az agymotorban (vagy a feltengely helyere tuzott pici motorban)
hogy korlatlanul kifordithato a kormany - nincs szogkorlat - ez akar 90
fokban is allhat .
>Lehet. Az egész elsőkerekezés úgy jön képbe az elektonyos gépnél, hogy
>agymotor, és akkor csak pici lehet, tehát jó, ha minden kerékre jut.
>Másrészt úgy, hogy ha olyan autóból sikerül kiindulni, ami elsőkerekes,
>akkor adott a kardános féltengely, aminek a belső végére vagy direktben,
>vagy ahogy írod is, lánccal fel lehet rakni a motorokat úgy, hogy adott lesz
>a lánc vagy bármi hajtómű védett helyzete.
>
elso kerekre kar lancot - en azt hatso lengovillara javasoltam - ahol a
forgaspontban van a motor tengelye es onnan hajt .
kb mint egy motor vagy robogo hajtaslanc .
>Nemtom, ki hogy van vele, de egy nyákot könnyebb megcsinálni, mint
>egy öntvényt. :-)
>
:) tuti
>Valóban, nem tudja. De nem a diffi miatt, mert pont miatta jön létre az
>egyforma nyomatékből két kismértékben különböző. Ha diffizár lenne, akkor
>jóval nagyobb nyomaték keletkezhetne.
>
>
rangat is , de nem akarja eltekerni a kormanyt .
tenyleg kepzeld el hogy mesz , felkezed a kormanyon , masik a radion , a
ruzson , a szomszed holgy labai kozott , es akkor kihagy az egyik
elsokerekben levo motor . azonnal eltekeri a kormanyt - szerintem nem
biztonsagos .
>Ja, nem írtam, hogy a lapos keréknek nem ugyanaz a kerülete, csak
>terheletlenül. A földdel érintkező részen az ív mintegy kiegyenesedik, a
>futófelület rései összezáródnak. Ez megvan kevésbé felfújt keréknél is, csak
>kevésbé.
>
>
a radial szalak hossza nem valtozik - igy a kerek hossza nem terhet el -
csak az oldalfal gyurodese valtozik .
a diagonaloknal valtozik , de a radial lenyegesen nem modosul .
>Vissza a diffizárra: a jelenség miatt, mármint hogy a lapos kerék kisebb
>kerületűnek tudja magát minősíteni, diffizárnál jókora egymás ellen dolgozó
>nyomaték jönne létre. Akár aszfalton csikorgást is el tudok képzelni.
>
eltero gumimeretnel igen , eltero nyomasnal nem . nem vevodik eszre meg
masfel+ atm elteresnel sem (0.4 vs 2)
> A
>kerék kerülete az acél- vagy ami van, hordszálak mentén állandó kerületű,
>kijjebb már nem.
>
>
a kerek kulso kerulete a radialszalak miatt azonosnak erzodik szamomra -
lehet hogy rosszul latom , de mivel a kerek kerulete nem valtozik , csak
az alakja , igy mindaddig nem valtozik a megtett ut amig a felnin nem
tud elfordulni .
de lehet hogy rosszul erzem
http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=137002&page=2
nalam sokkal profibbak vitatjak itt ezt meg , de nem latom hogy ertelmes
erdemenyre jutnanak :)
a lenyege - a kerek keruletenek kb 98 %-a az effektiv kerulet , terhelve .
es max 3-4% tovabbi csuszas erheto el
ha most leengednem a gumit ugy hogy a magassaga lecsokkenjen
http://www.landyonline.co.za/techtalk/tyre_pressures.htm
a kerek 75%-ra csokkentette az sugarat , akkor nem valtozik a kerulet ,
mert ha ezt tenne (a sugar aranyaban) akkor a zart difi leforgatna a
felnirol pillanatok alatt .
bye
dexter
>hjozsi
>
>-----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list