Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Sun Jun 11 12:16:26 CEST 2006


jhidvegi wrote:

>:-) Igen, a nyavajás. Ezért jó, ha agymotorok vannak, a feszre szabályozás, 
>de csak egy réssel. Tehát mindegyik ugyanazt a feszt kapja, azon belül 
>áramgenerátor, és meg van engedve, hogy a feszek picit eltérjenek (kanyarban 
>legyen diffimű hatás), ami alatt még ugyanaz a nyomaték van, de ne tudjon 
>egyik se kipörögni. Ha akarna, akkor ugye neki eltűnik a nyomatéka (jégre 
>megy pl), de az elektronika megfogja a fordulatszámát a feszen keresztül, a 
>többi meg ugyanazt az áramot kapja, mint korábban.
>  
>
akkor most nezzuk megegyszer - milyen rendszeru motorra gondolsz ?
allandomagneses , elektromos kommutatoros ?

>Remélem, mostmár átmegy. Ennek a megvalósítása pár analóg ic-vel megoldható, 
>nem nagy ügy, a hatása viszont olyasmi, mint a kipörgésgátló lehet. Semmit 
>nem kell kapcsolgatni, mégis mindenütt el tud menni anélkül, hogy a kerekek 
>akár virtuálisan is merev kapcsolatban lennének.
>  
>
igenigen - pont ezt szeretnem (ha tobb kerek lesz .)
egyebkent azon toprengtem hogy az egymotor vs ketmotor temaban 
figyelembe vettuk a feltengelyek , a csuklok , a difi , a hid sulyat ? 
nem tudom kinek mi ugrik be , de nekem a hid szorol valami nehez jut 
eszembe :)

>Ez a fordulékonyság kérdés is érdekes. Nemtom, hogy oldották meg, de ez a 
>nem túl csúcsmodell ford, amivel járkálok, jóval fordulékonyabb, mint amire 
>számítottam.
>  
>
rovid tengelytav .

>Hátsókerék meghajtásnál nincs olyan probléma, hogy ha nagyon alászeded, 
>akkor a vonóerő iránya változatlan, és a kormányzott kereket inkább 
>oldalirányban tolja, mintsem annak a szempontjából előre?
>
de . tolja a kereket , es szelsoseges esetben meg is csusztatja - ehhez 
viszont szuk forduloban kell neki nyomni - ahol mar a csuklok sem 
mukodnek jol . viszont ilyenkor szuken fordulhatsz amennyire akarsz . 
varosban elonyos .

>csináltattam meg, de alánézve látszik, hogy lóg valami. A kipufogó 
>felfüggesztésével is van valami gond ugyanezért, ami ugyanitt keletkezett. 
>Lustaság... meg kellett volna állnom, lapátot elő, és helyet csinálni a 
>behajtáshoz. Idegen cégnél volt éjjel 1 körül, semmihez nem volt kedvem.)
>  
>
ugy kell megcsinalni hogy ne a serulekeny reszek legyenek alul .

>Akkor nem is érdemes sokat beszélni róla. Valóban, tapasztaltam, hogy 
>vannak, akik zsigeri utálatot éreznek az elsőkerekesekkel szemben. Ez ellen 
>nem sokat lehet tenni, csak elfogadni.
>  
>
menetben sajnos szelsoseges esetben az elsokerekes auto nem figyelmeztet 
, hanem balesetet okoz - szelsosegese stilusban vezetve elonyosebb a 
hatsokerek - de azok az alapveto hibak amik a kormanyzas hajtas 
osszekapcsolasabol keletkeznek , nehezen kompenzalhatoak . talan ugy ha 
az elso agyban kis , nagynyomateku manoverezo motor lenne , hatul pedig 
nagyobb sebessegre optimalizalt hajtomu .
az a jo az agymotorban (vagy a feltengely helyere tuzott pici motorban) 
hogy korlatlanul kifordithato a kormany - nincs szogkorlat - ez akar 90 
fokban is allhat .

>Lehet. Az egész elsőkerekezés úgy jön képbe az elektonyos gépnél, hogy 
>agymotor, és akkor csak pici lehet, tehát jó, ha minden kerékre jut. 
>Másrészt úgy, hogy ha olyan autóból sikerül kiindulni, ami elsőkerekes, 
>akkor adott a kardános féltengely, aminek a belső végére vagy direktben, 
>vagy ahogy írod is, lánccal fel lehet rakni a motorokat úgy, hogy adott lesz 
>a lánc vagy bármi hajtómű védett helyzete.
>
elso kerekre kar lancot - en azt hatso lengovillara javasoltam - ahol a 
forgaspontban van a motor tengelye es onnan hajt .
kb mint egy motor vagy robogo hajtaslanc .

>Nemtom, ki hogy van vele, de egy nyákot könnyebb megcsinálni, mint 
>egy öntvényt. :-)
>
:) tuti

>Valóban, nem tudja. De nem a diffi miatt, mert pont miatta jön létre az 
>egyforma nyomatékből két kismértékben különböző. Ha diffizár lenne, akkor 
>jóval nagyobb nyomaték keletkezhetne.
>  
>
rangat is , de nem akarja eltekerni a kormanyt .
tenyleg kepzeld el hogy mesz , felkezed a kormanyon , masik a radion , a 
ruzson , a szomszed holgy labai kozott , es akkor kihagy az egyik 
elsokerekben levo motor . azonnal eltekeri a kormanyt - szerintem nem 
biztonsagos .

>Ja, nem írtam, hogy a lapos keréknek nem ugyanaz a kerülete, csak 
>terheletlenül. A földdel érintkező részen az ív mintegy kiegyenesedik, a 
>futófelület rései összezáródnak. Ez megvan kevésbé felfújt keréknél is, csak 
>kevésbé.
>  
>
a radial szalak hossza nem valtozik - igy a kerek hossza nem terhet el - 
csak az oldalfal gyurodese valtozik .
a diagonaloknal valtozik , de a radial lenyegesen nem modosul .

>Vissza a diffizárra: a jelenség miatt, mármint hogy a lapos kerék kisebb 
>kerületűnek tudja magát minősíteni, diffizárnál jókora egymás ellen dolgozó 
>nyomaték jönne létre. Akár aszfalton csikorgást is el tudok képzelni.
>
eltero gumimeretnel igen , eltero nyomasnal nem . nem vevodik eszre meg 
masfel+ atm elteresnel sem (0.4 vs 2)

> A 
>kerék kerülete az acél- vagy ami van, hordszálak mentén állandó kerületű, 
>kijjebb már nem.
>  
>
a kerek kulso kerulete a radialszalak miatt azonosnak erzodik szamomra - 
lehet hogy rosszul latom , de mivel a kerek kerulete nem valtozik , csak 
az alakja , igy mindaddig nem valtozik a megtett ut amig a felnin nem 
tud elfordulni .

de lehet hogy rosszul erzem
http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=137002&page=2
nalam sokkal profibbak vitatjak itt ezt meg , de nem latom hogy ertelmes 
erdemenyre jutnanak :)
a lenyege - a kerek keruletenek kb 98 %-a az effektiv kerulet , terhelve .
es max 3-4% tovabbi csuszas erheto el

ha most leengednem a gumit ugy hogy a magassaga lecsokkenjen
http://www.landyonline.co.za/techtalk/tyre_pressures.htm
a kerek 75%-ra csokkentette az sugarat , akkor nem valtozik a kerulet , 
mert ha ezt tenne (a sugar aranyaban) akkor a zart difi leforgatna a 
felnirol pillanatok alatt .

bye
dexter

>hjozsi 
>
>-----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
>
>  
>




More information about the Elektro mailing list