Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Sun Jun 11 00:02:23 CEST 2006


jhidvegi wrote:

>Ne viccelj már! A diffimű pontosan azt csinálja, hogy mindegy, milyen 
>gyorsan forog egyik vagy másik kerék, a bejövő hajtást úgy osztja kétfelé, 
>hogy a két kerékre jutó nyomaték azonos lesz. A szerkezetéből is következik, 
>ha belekukkantasz. Vagyis: a két kerékre igenis egyforma nyomatékot generál. 
>Nem állandót, hanem egyformát!!
>  
>
igen , igazad van - jobban belegondolva ha az egyik kiporog akkor kicsi 
nyomatek ebred rajta , igy a masikon sem keletkezik szamottevo hajtas - 
igazad van . csak kicsit zavar hogy a gyengebbikhez alkalmazkodik :)
olyan mintha csak a kifogast keresne hogy miert is nem kell menni :)

>>elsokerekeseknel , de az egyebkent is elvi hiba . az autogyarak
>>ezerrel probaljak a forgotemegeket csokkenteni - igy teszko
>>gazdasagos elolmotor , elolhajt autokat szulnek amik konnyuek ,
>>olcsok , de nem jok .
>>    
>>
>
>Nem értek egyet. Nekem volt ilyen is, olyan is, és jóval hatékonyabban megy 
>át mindenféle akadályon ez az elsőkerekes, mit a régi hátsókerekesek. Igaz, 
>hogy nem lehet nagy gyorsulásokat csinálni, mert akkor kipörög, de én nem is 
>akarok.
>  
>
en elakadni nem akarok - igy szamomra a fordulekonysag ertekesebb 
(gyakrabban fordulok parkoloban) mint + 10% terepkepesseg - erre egy 
terepjaro a jo - vagy egy zart , vagy legalabb erosen limitalt difi .

>>igen . bar ez futomuhiba is lehet - ugyanis a leeresztett gumi is
>>azonos utat jar be , azonos hosszusagu a keruleten kozel 100%-ban .
>>az elterest a magassag miatti erokar es a felfekvo felulet okozza -
>>de ennyit csal az ut szelen levo soder is .
>>    
>>
>
>Látom, ezt nem próbáltad még. Nagy különbség volt a két nyomásban, és nem 
>futóműhiba volt. Az van, amit itt írsz, a leeresztett gumi ugyanakkora 
>nyomatékot kap, de közelebb van a tengely a talajhoz, ezért nagyobb az erő a 
>kisebb kar miatt. És persze ez azt okozza, hogy elfordítja a kormányt is.
>  
>
probaltam , de nem szeretem az elsokerekes autokat , igy altalaban ha 
elkezd huzni akkor sorban ellenorzom a guminyomast , a centirozast es 
utana a futomuvet (hala a konnyu , gagyi , serulekeny mcpherson 
felfuggesztesnek)
az elsokerekes autok amiket mostanaban vezettem sokat : chevy lumina apv 
, ducato , puli , suzuki wagoner
erdekesek , de sajat allando autonak azert hatsokerekest valasztottam - 
polak es jeep
egyik sem rossz terepjaro kepessegu telen , a suly- hajtas elosztasa 
miatt , de nyilvan a teli kozlekedes egy masik vilag . ha takarekos 
jarganyt csinalok akkor a csuszkalas masodlagos kerdes :)

>Hátsókerék meghajtásnál is van ilyen hatás, csak jóval kisebb, talán észre 
>se vehető, de elvileg az is hoz létre az egész kasznit elfordítani akaró 
>nyomatékot.
>
mert nem a kasznit forditja az elsokerekesenel - hanem a kormanyt - mert 
teheti . az egesz kasznit nem tudna eszrevehetoen elforditani - 
egyszeruen a difi miatt .

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list