Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Sat Jun 10 23:41:22 CEST 2006


charles hoss wrote:

> ertem - igy egyetertek vele - csak annyira hagsulyoztad a "zaras"-t
> hogy ugy ereztem hogy az azonos fordulatra toerkves erosebb mint az
> egyszeru parhuzamosan kimeno nyomatek .

Szerintem még most sem világos, mit is akartam mondani. De már nem 
erőltetem.

>> Ez egyébként nagyon számíthat. Észrevettem pl, ha a két hajtott
>> kerék nem egyformára van felfújva, akkor mivel a diffimű egyforma
>> nyomatékot generál
>>
> nem general - hacsak nem zart - de olyan talan ha maroknyi van az
> orszagban .
> hajt es kesz .

Ne viccelj már! A diffimű pontosan azt csinálja, hogy mindegy, milyen 
gyorsan forog egyik vagy másik kerék, a bejövő hajtást úgy osztja kétfelé, 
hogy a két kerékre jutó nyomaték azonos lesz. A szerkezetéből is következik, 
ha belekukkantasz. Vagyis: a két kerékre igenis egyforma nyomatékot generál. 
Nem állandót, hanem egyformát!!

> elsokerekeseknel , de az egyebkent is elvi hiba . az autogyarak
> ezerrel probaljak a forgotemegeket csokkenteni - igy teszko
> gazdasagos elolmotor , elolhajt autokat szulnek amik konnyuek ,
> olcsok , de nem jok .

Nem értek egyet. Nekem volt ilyen is, olyan is, és jóval hatékonyabban megy 
át mindenféle akadályon ez az elsőkerekes, mit a régi hátsókerekesek. Igaz, 
hogy nem lehet nagy gyorsulásokat csinálni, mert akkor kipörög, de én nem is 
akarok.

> igen . bar ez futomuhiba is lehet - ugyanis a leeresztett gumi is
> azonos utat jar be , azonos hosszusagu a keruleten kozel 100%-ban .
> az elterest a magassag miatti erokar es a felfekvo felulet okozza -
> de ennyit csal az ut szelen levo soder is .

Látom, ezt nem próbáltad még. Nagy különbség volt a két nyomásban, és nem 
futóműhiba volt. Az van, amit itt írsz, a leeresztett gumi ugyanakkora 
nyomatékot kap, de közelebb van a tengely a talajhoz, ezért nagyobb az erő a 
kisebb kar miatt. És persze ez azt okozza, hogy elfordítja a kormányt is.

Hátsókerék meghajtásnál is van ilyen hatás, csak jóval kisebb, talán észre 
se vehető, de elvileg az is hoz létre az egész kasznit elfordítani akaró 
nyomatékot. De kétségtelen, hogy az út ferdesége nagyobb hatású. Az én 
esetemben a hatás überelte az út ferdeségét is. (Mindegy, merre dőlt az út, 
kisebb vagy nagyobb mértékben ugyanarra akart menni. Aztán kiálltam, és 
belőttem egyformára a nyomásokat, a probléma megszűnt.)

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list