Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Sat Jun 10 19:53:40 CEST 2006


jhidvegi wrote:

>Ez csak terminológia különbség, ha áthúzzuk a dögöt az elektronika oldalára. 
>Hát persze, hogy független lesz a hajtás, ha diffizárba kapcsolom. Ha meg 
>átlagfeszt vezetek vissza, akkor minden kerék úgy forog, ahogy akar, a 
>nyomatékuk lesz azonos, tehát diffimű effektus van.
>  
>
ertem - igy egyetertek vele - csak annyira hagsulyoztad a "zaras"-t hogy 
ugy ereztem hogy az azonos fordulatra toerkves erosebb mint az egyszeru 
parhuzamosan kimeno nyomatek .

>>sulyelosztassal is megoldhatjuk . nem kell mindent elektromosan
>>megoldani :)
>>    
>>
>
>Súlyelosztással nem lehet mindent megoldani. Pl ha a járgány - ahogy 
>szeretnéd - 300 kiló, és én beülök a kormány mögé, akkor egy tetemes 
>aszimmetria jön létre.
>
repcsiknel teljesen normalis hogy ezt kompenzaljak - megcsuggesztik es 
kiegyensulyozzak .
a rugozas egyebkent csak akkor szol bele durvan ha a hajtott kerekek 
kormanyoznak is .

> Nem lenne jó, ha emiatt az autó magától balra akarna 
>menni, mert a tömegközéppont kissé balra helyeződik, tehát a jobboldali 
>vonóerőnek nagyobb lesz a tömegközéppontra vonatkoztatott nyomatéka, az 
>eredő nyomaték balra fordítaná a járgányt.
>
ez normal hajtaasnal nem jon ki . kiporgetett kereknel pedig termeszetes 
, ott tobbet szamit az hogy az ut bogarhatu - es lecsuszol rola .

> Ezt lehetne megoldani úgy, hogy 
>érzékelni kell a rugóösszenyomódást, és ennek megfelelő áram- azaz 
>nyomatékeloszlást lehet csinálni. Ez is kis munka az egészhez képest.
>  
>
brutalis tulkombinalas :)))))

>Ez egyébként nagyon számíthat. Észrevettem pl, ha a két hajtott kerék nem 
>egyformára van felfújva, akkor mivel a diffimű egyforma nyomatékot generál
>
nem general - hacsak nem zart - de olyan talan ha maroknyi van az 
orszagban .
hajt es kesz .

>a jobban felfújt kerék vonoereje kisebb, az autó folyton erre húz, ellen 
>kell tartani a kormányon.
>
elsokerekeseknel , de az egyebkent is elvi hiba . az autogyarak ezerrel 
probaljak a forgotemegeket csokkenteni - igy teszko gazdasagos elolmotor 
, elolhajt autokat szulnek amik konnyuek , olcsok , de nem jok .

> (Ez véletlen fordult elő, a két baloldali kereket 
>én fújtam fel korábban, a jobboldali kettőt meg a gumis, és nem hoztam őket 
>egy szintre. Jelentős volt a különbség.)
>  
>
igen . bar ez futomuhiba is lehet - ugyanis a leeresztett gumi is azonos 
utat jar be , azonos hosszusagu a keruleten kozel 100%-ban . az elterest 
a magassag miatti erokar es a felfekvo felulet okozza - de ennyit csal 
az ut szelen levo soder is .

bye
dexter




More information about the Elektro mailing list