Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Sat Jun 10 19:53:40 CEST 2006
jhidvegi wrote:
>Ez csak terminológia különbség, ha áthúzzuk a dögöt az elektronika oldalára.
>Hát persze, hogy független lesz a hajtás, ha diffizárba kapcsolom. Ha meg
>átlagfeszt vezetek vissza, akkor minden kerék úgy forog, ahogy akar, a
>nyomatékuk lesz azonos, tehát diffimű effektus van.
>
>
ertem - igy egyetertek vele - csak annyira hagsulyoztad a "zaras"-t hogy
ugy ereztem hogy az azonos fordulatra toerkves erosebb mint az egyszeru
parhuzamosan kimeno nyomatek .
>>sulyelosztassal is megoldhatjuk . nem kell mindent elektromosan
>>megoldani :)
>>
>>
>
>Súlyelosztással nem lehet mindent megoldani. Pl ha a járgány - ahogy
>szeretnéd - 300 kiló, és én beülök a kormány mögé, akkor egy tetemes
>aszimmetria jön létre.
>
repcsiknel teljesen normalis hogy ezt kompenzaljak - megcsuggesztik es
kiegyensulyozzak .
a rugozas egyebkent csak akkor szol bele durvan ha a hajtott kerekek
kormanyoznak is .
> Nem lenne jó, ha emiatt az autó magától balra akarna
>menni, mert a tömegközéppont kissé balra helyeződik, tehát a jobboldali
>vonóerőnek nagyobb lesz a tömegközéppontra vonatkoztatott nyomatéka, az
>eredő nyomaték balra fordítaná a járgányt.
>
ez normal hajtaasnal nem jon ki . kiporgetett kereknel pedig termeszetes
, ott tobbet szamit az hogy az ut bogarhatu - es lecsuszol rola .
> Ezt lehetne megoldani úgy, hogy
>érzékelni kell a rugóösszenyomódást, és ennek megfelelő áram- azaz
>nyomatékeloszlást lehet csinálni. Ez is kis munka az egészhez képest.
>
>
brutalis tulkombinalas :)))))
>Ez egyébként nagyon számíthat. Észrevettem pl, ha a két hajtott kerék nem
>egyformára van felfújva, akkor mivel a diffimű egyforma nyomatékot generál
>
nem general - hacsak nem zart - de olyan talan ha maroknyi van az
orszagban .
hajt es kesz .
>a jobban felfújt kerék vonoereje kisebb, az autó folyton erre húz, ellen
>kell tartani a kormányon.
>
elsokerekeseknel , de az egyebkent is elvi hiba . az autogyarak ezerrel
probaljak a forgotemegeket csokkenteni - igy teszko gazdasagos elolmotor
, elolhajt autokat szulnek amik konnyuek , olcsok , de nem jok .
> (Ez véletlen fordult elő, a két baloldali kereket
>én fújtam fel korábban, a jobboldali kettőt meg a gumis, és nem hoztam őket
>egy szintre. Jelentős volt a különbség.)
>
>
igen . bar ez futomuhiba is lehet - ugyanis a leeresztett gumi is azonos
utat jar be , azonos hosszusagu a keruleten kozel 100%-ban . az elterest
a magassag miatti erokar es a felfekvo felulet okozza - de ennyit csal
az ut szelen levo soder is .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list