Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Sat Jun 10 16:01:00 CEST 2006
charles hoss wrote:
> ugy ertettem hogy a vezerles nem a zarasrol szol , csak a fuggetlen
> hajtasrol
Ez csak terminológia különbség, ha áthúzzuk a dögöt az elektronika oldalára.
Hát persze, hogy független lesz a hajtás, ha diffizárba kapcsolom. Ha meg
átlagfeszt vezetek vissza, akkor minden kerék úgy forog, ahogy akar, a
nyomatékuk lesz azonos, tehát diffimű effektus van.
- tehat a kiporgesgatlas szerintem kritikusabb - de ezt
Nem kritikusabb. Itt a diffimű effektusos módit kell alkalmazni kerekenkénti
feszkorláttal, ami a többi fesz átlagánál ne lehessen sokkal több. Tehát az
egyes kerekekhez tartozó motorok feszeinek ad egy sávot, amiben mozoghatnak,
ennyi. A sávot úgy kell kiszámolni, hogy a legélesebb kanyar még beleférjen
biztonsággal, onnantól pöpec kipörgésgátlást jelent anélkül, hogy megszűnne
a diffimű hatás.
> sulyelosztassal is megoldhatjuk . nem kell mindent elektromosan
> megoldani :)
Súlyelosztással nem lehet mindent megoldani. Pl ha a járgány - ahogy
szeretnéd - 300 kiló, és én beülök a kormány mögé, akkor egy tetemes
aszimmetria jön létre. Nem lenne jó, ha emiatt az autó magától balra akarna
menni, mert a tömegközéppont kissé balra helyeződik, tehát a jobboldali
vonóerőnek nagyobb lesz a tömegközéppontra vonatkoztatott nyomatéka, az
eredő nyomaték balra fordítaná a járgányt. Ezt lehetne megoldani úgy, hogy
érzékelni kell a rugóösszenyomódást, és ennek megfelelő áram- azaz
nyomatékeloszlást lehet csinálni. Ez is kis munka az egészhez képest.
Ez egyébként nagyon számíthat. Észrevettem pl, ha a két hajtott kerék nem
egyformára van felfújva, akkor mivel a diffimű egyforma nyomatékot generál,
a jobban felfújt kerék vonoereje kisebb, az autó folyton erre húz, ellen
kell tartani a kormányon. (Ez véletlen fordult elő, a két baloldali kereket
én fújtam fel korábban, a jobboldali kettőt meg a gumis, és nem hoztam őket
egy szintre. Jelentős volt a különbség.)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list