Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Fri Jun 9 00:42:22 CEST 2006


Sajat gondolatok esetleges behasznalasra:

Nem lehetne valahogyan modularisra csinalni? Lenne kicsi fix akkupack, es egy "slot" ebbe a slotba lehetne tenni nagy akkupakkot, melobajaras, napi 50km megtetele celjabol, ejszakankenti toltessel. Es otthon kicserelhetnem egy aggregator pakkra, ami nagysebessegu nagytavolsagu utazasnal biztositana a benzikutalapu nagy hatotavolsagot.

Tuti ki lehet hagyni a valtot? Az hagyjan hogy egy szeles fordulatszamtartomanyban nyomatekos motor kellene, ami lehet hogy nem a legjobb kw/kg aranyu, de (en ehhez nem ertek) ezeknek a pillanatnyi hatasfoka nem fugg a fordulatszamtol? Mert ha igen, akkor megis lehet hogy egy kis tartomanyban hasznalt villanymotor plusz valto szumma jobb hatasfokot ad mint a szelestartomanyu motor.

vajk

----- Original Message ----
From: charles hoss <dexter at bekesnet.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Friday, 9 June, 2006 12:33:42 AM
Subject: Re: Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa

Csuvár Imre wrote:

>Hali,
>egyszer valaki azt mondta, egy elektromos autoban nincs szukseg:
>- rossz hatasfoku motorra (Diesel/benzin)
>- uzemanyagtartalyra
>- AC pumpara
>- legszurore
>- karburatorra, injektorra (+vezerlokre)
>  
>
ezeket megtartanam kiegesziteskent egy varoson kivuli , inditasi , 
leallitasi fazisokon kivuli hajtasra - tehat joforman egy elenyeszoen 
kis motor kene ami tolteni tudja az akkukat es utazosebesseget tart 
minimalis emelkedohoz is alig eleg ratartassal .

>- sebessegvaltora
>  
>
ennek elenyeszo a vesztesege - ha hangos , ha viszont ferdefogazasu 
akkor pedig veszit a hatekonysagabol .

>- differencialmure
>  
>
ezt nem szeretem - meleg is rendesen .

>Akkor miert ezeket fejlesztik mar 100 eve?
>  
>
mert nem volt hatekony elektromos tarolas .
meg most is elenyeszoen kicsi az elektromos autok hatotavja , a regi 
akkuk gyorsan puszultak , lassan toltodtek - ma ez oriasi leptekkel 
fejlodik .
ha van jo elektromos autod husz km hatotavval akkor lehet reformator 
cellat telepiteni , stirling motort hajtani , gozautot csinalni , mert 
az inditasi periodust athidalja - a tobbi pedig hatekonyabb , vagy 
tetszoleges uzemanyaggal , tehat olcson mukodne .

>Az eredeti kerdesre sajnos nem tudom a valaszt,
>de azert nem lehet olyan rossz, hiszen a veszteseg hotermelessel jar
>es meg mindig a motor a legmelegebb alkatresz.
>  
>
en azt latom hogy az elektromos motor gyakorlatilag kivalthatja a valtot 
- igy eleg egy kis dizel motor egy egysebesseges valtoval difi nelkul ha 
jol csinalod meg .

egy uvegszal kaszni , egy pici de hatekony dizel motor a hosszu utakra 
korlatlan hatotavval , es egy elektromos hajtomu varoson belulre .

bye
dexter

-----------------------------------
 Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/






More information about the Elektro mailing list