Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Fri Jun 9 00:42:22 CEST 2006
Sajat gondolatok esetleges behasznalasra:
Nem lehetne valahogyan modularisra csinalni? Lenne kicsi fix akkupack, es egy "slot" ebbe a slotba lehetne tenni nagy akkupakkot, melobajaras, napi 50km megtetele celjabol, ejszakankenti toltessel. Es otthon kicserelhetnem egy aggregator pakkra, ami nagysebessegu nagytavolsagu utazasnal biztositana a benzikutalapu nagy hatotavolsagot.
Tuti ki lehet hagyni a valtot? Az hagyjan hogy egy szeles fordulatszamtartomanyban nyomatekos motor kellene, ami lehet hogy nem a legjobb kw/kg aranyu, de (en ehhez nem ertek) ezeknek a pillanatnyi hatasfoka nem fugg a fordulatszamtol? Mert ha igen, akkor megis lehet hogy egy kis tartomanyban hasznalt villanymotor plusz valto szumma jobb hatasfokot ad mint a szelestartomanyu motor.
vajk
----- Original Message ----
From: charles hoss <dexter at bekesnet.hu>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Friday, 9 June, 2006 12:33:42 AM
Subject: Re: Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
Csuvár Imre wrote:
>Hali,
>egyszer valaki azt mondta, egy elektromos autoban nincs szukseg:
>- rossz hatasfoku motorra (Diesel/benzin)
>- uzemanyagtartalyra
>- AC pumpara
>- legszurore
>- karburatorra, injektorra (+vezerlokre)
>
>
ezeket megtartanam kiegesziteskent egy varoson kivuli , inditasi ,
leallitasi fazisokon kivuli hajtasra - tehat joforman egy elenyeszoen
kis motor kene ami tolteni tudja az akkukat es utazosebesseget tart
minimalis emelkedohoz is alig eleg ratartassal .
>- sebessegvaltora
>
>
ennek elenyeszo a vesztesege - ha hangos , ha viszont ferdefogazasu
akkor pedig veszit a hatekonysagabol .
>- differencialmure
>
>
ezt nem szeretem - meleg is rendesen .
>Akkor miert ezeket fejlesztik mar 100 eve?
>
>
mert nem volt hatekony elektromos tarolas .
meg most is elenyeszoen kicsi az elektromos autok hatotavja , a regi
akkuk gyorsan puszultak , lassan toltodtek - ma ez oriasi leptekkel
fejlodik .
ha van jo elektromos autod husz km hatotavval akkor lehet reformator
cellat telepiteni , stirling motort hajtani , gozautot csinalni , mert
az inditasi periodust athidalja - a tobbi pedig hatekonyabb , vagy
tetszoleges uzemanyaggal , tehat olcson mukodne .
>Az eredeti kerdesre sajnos nem tudom a valaszt,
>de azert nem lehet olyan rossz, hiszen a veszteseg hotermelessel jar
>es meg mindig a motor a legmelegebb alkatresz.
>
>
en azt latom hogy az elektromos motor gyakorlatilag kivalthatja a valtot
- igy eleg egy kis dizel motor egy egysebesseges valtoval difi nelkul ha
jol csinalod meg .
egy uvegszal kaszni , egy pici de hatekony dizel motor a hosszu utakra
korlatlan hatotavval , es egy elektromos hajtomu varoson belulre .
bye
dexter
-----------------------------------
Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list