Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Fri Jun 9 00:33:42 CEST 2006
Csuvár Imre wrote:
>Hali,
>egyszer valaki azt mondta, egy elektromos autoban nincs szukseg:
>- rossz hatasfoku motorra (Diesel/benzin)
>- uzemanyagtartalyra
>- AC pumpara
>- legszurore
>- karburatorra, injektorra (+vezerlokre)
>
>
ezeket megtartanam kiegesziteskent egy varoson kivuli , inditasi ,
leallitasi fazisokon kivuli hajtasra - tehat joforman egy elenyeszoen
kis motor kene ami tolteni tudja az akkukat es utazosebesseget tart
minimalis emelkedohoz is alig eleg ratartassal .
>- sebessegvaltora
>
>
ennek elenyeszo a vesztesege - ha hangos , ha viszont ferdefogazasu
akkor pedig veszit a hatekonysagabol .
>- differencialmure
>
>
ezt nem szeretem - meleg is rendesen .
>Akkor miert ezeket fejlesztik mar 100 eve?
>
>
mert nem volt hatekony elektromos tarolas .
meg most is elenyeszoen kicsi az elektromos autok hatotavja , a regi
akkuk gyorsan puszultak , lassan toltodtek - ma ez oriasi leptekkel
fejlodik .
ha van jo elektromos autod husz km hatotavval akkor lehet reformator
cellat telepiteni , stirling motort hajtani , gozautot csinalni , mert
az inditasi periodust athidalja - a tobbi pedig hatekonyabb , vagy
tetszoleges uzemanyaggal , tehat olcson mukodne .
>Az eredeti kerdesre sajnos nem tudom a valaszt,
>de azert nem lehet olyan rossz, hiszen a veszteseg hotermelessel jar
>es meg mindig a motor a legmelegebb alkatresz.
>
>
en azt latom hogy az elektromos motor gyakorlatilag kivalthatja a valtot
- igy eleg egy kis dizel motor egy egysebesseges valtoval difi nelkul ha
jol csinalod meg .
egy uvegszal kaszni , egy pici de hatekony dizel motor a hosszu utakra
korlatlan hatotavval , es egy elektromos hajtomu varoson belulre .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list