Vagjunk bele!-kispoli elektromositasa
Csuvár Imre
icsuvar at axelero.hu
Fri Jun 9 01:14:43 CEST 2006
Hali,
nem ertek a villanyautozashoz,
de tudomasom szerint a mozdonyokban sincs sebessegvalto.
Marpedig azok 0-tol eleg sokaig gyorsulnak,
es mondjuk a V43 vagy 3000LE-s, a V63 meg 5000
(2db ~1500V-os DC motorral, 25kV-rol letranszformalva.),
utobbi elmeletileg menne 160-180-at is.
Egyik sem mai gyerek mar, de a 63-as tirisztoros vezerlesu.
A toltes:
ha valaki kiszamolna pontosan,
azert kijonne, hogy nem egeszen ingyen van.
Egy kisauto fogyasztasa megfelel kb. egy 2-3L/100km belsoegesu motorosnak.
Ez csokkentheto napelemes, szelgeneratoros toltessel!
Udv:
Csuva'r Imre
----- Original Message -----
From: "vajk fekete" <halaloszto at yahoo.co.uk>
Sajat gondolatok esetleges behasznalasra:
Nem lehetne valahogyan modularisra csinalni? Lenne kicsi fix akkupack, es
egy "slot" ebbe a slotba lehetne tenni nagy akkupakkot, melobajaras, napi
50km megtetele celjabol, ejszakankenti toltessel. Es otthon kicserelhetnem
egy aggregator pakkra, ami nagysebessegu nagytavolsagu utazasnal biztositana
a benzikutalapu nagy hatotavolsagot.
Tuti ki lehet hagyni a valtot? Az hagyjan hogy egy szeles
fordulatszamtartomanyban nyomatekos motor kellene, ami lehet hogy nem a
legjobb kw/kg aranyu, de (en ehhez nem ertek) ezeknek a pillanatnyi
hatasfoka nem fugg a fordulatszamtol? Mert ha igen, akkor megis lehet hogy
egy kis tartomanyban hasznalt villanymotor plusz valto szumma jobb
hatasfokot ad mint a szelestartomanyu motor.
vajk
More information about the Elektro
mailing list