a magnesfekes bicaj - a megoldas
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Wed Jan 18 19:37:51 CET 2006
Acs Gabor wrote:
> Vagy mégjobb lenne egy komplett autóelektronika?
> Generátor+töltésszabályzó+akkumulátor.
>
> Nem tudom, mennyire jók az autós generátor jellemzői. Mennyi a saját
> ellenállása a forgatás ellen, tehát terhelés nélkül simán fut? Mekkora
> fordulat kell egy normális kimenőáramhoz?
Mi a normális? Egyébként asszem nem nagyon szorul a szerkezet, csak a
kefesurlódást kell legyőzni. Egy mai autó alapjáraton (ami azért nem egy
alacsony fordulatszám a generátor tengelyén) már le tudja adni a max körüli
áramot is tudtommal. Persze az a gáz, hogy ekkor jelentős gerjesztést is
kap, de ezt meg lehetne oldani - ha mérni akarsz - külön áramkörről, ami
persze szintén mehet az aksiról.
> Úgy gondolom, a töltőáramot kellene valahogy növelni, ha a bicikli
> ellenállását akarom növelni, ha pedig elérte a maximumot, műterhelést
> beiktatni.
Igen, ez így jó is lehetne. Generátornál a gerjesztés változtatásával
lehetne a terhelést változtatni, tehát a gerjesztőáram lenne a beavatkozás a
szabályozó hurokban. Ha az áram lenne állandó, akkor ugye az akkufesz is
nagyjából az, ez egy kb állandó teljesítményt jelentene. Ha a teljesítményt
veszed állandóra, akkor minél jobban tekersz, annál kisebb lenne a nyomaték.
Lehet válogatni.
> Ennek a kütyünek a használata inkább a kb 1 órás közepes
> terhelésű tekerés lenne, nem a pár perces csúcsterhelés, így talán
> annyira nem fordul elő a túl nagy áramú töltés.
Azért egy 60Aó-s aksit feltölteni erőből... :-) 10A 13,5V, az 135W, és
legalább 7-8 órán át kéne neki nyomatni. Szerintem ezt egy normál ember nem
nagyon bírná. És persze lehet rá lámpát is tenni. :-)
> Milyen fajta akkumulátor bírná ezt az üzemmódot. Tehát rendszertelen
> töltés, sokszor teljes kisütés?
Autóaksi simán.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list