a magnesfekes bicaj - a megoldas

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Wed Jan 18 19:37:51 CET 2006


Acs Gabor wrote:
> Vagy mégjobb lenne egy komplett autóelektronika?
> Generátor+töltésszabályzó+akkumulátor.
>
> Nem tudom, mennyire jók az autós generátor jellemzői. Mennyi a saját
> ellenállása a forgatás ellen, tehát terhelés nélkül simán fut? Mekkora
> fordulat kell egy normális kimenőáramhoz?

Mi a normális? Egyébként asszem nem nagyon szorul a szerkezet, csak a 
kefesurlódást kell legyőzni. Egy mai autó alapjáraton (ami azért nem egy 
alacsony fordulatszám a generátor tengelyén) már le tudja adni a max körüli 
áramot is tudtommal. Persze az a gáz, hogy ekkor jelentős gerjesztést is 
kap, de ezt meg lehetne oldani -  ha mérni akarsz - külön áramkörről, ami 
persze szintén mehet az aksiról.

> Úgy gondolom, a töltőáramot kellene valahogy növelni, ha a bicikli
> ellenállását akarom növelni, ha pedig elérte a maximumot, műterhelést
> beiktatni.

Igen, ez így jó is lehetne. Generátornál a gerjesztés változtatásával 
lehetne a terhelést változtatni, tehát a gerjesztőáram lenne a beavatkozás a 
szabályozó hurokban. Ha az áram lenne állandó, akkor ugye az akkufesz is 
nagyjából az, ez egy kb állandó teljesítményt jelentene. Ha a teljesítményt 
veszed állandóra, akkor minél jobban tekersz, annál kisebb lenne a nyomaték. 
Lehet válogatni.

> Ennek a kütyünek a használata inkább a kb 1 órás közepes
> terhelésű tekerés lenne, nem a pár perces csúcsterhelés, így talán
> annyira nem fordul elő a túl nagy áramú töltés.

Azért egy 60Aó-s aksit feltölteni erőből... :-) 10A 13,5V, az 135W, és 
legalább 7-8 órán át kéne neki nyomatni. Szerintem ezt egy normál ember nem 
nagyon bírná. És persze lehet rá lámpát is tenni. :-)

> Milyen fajta akkumulátor bírná ezt az üzemmódot. Tehát rendszertelen
> töltés, sokszor teljes kisütés?

Autóaksi simán.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list