a magnesfekes bicaj - a megoldas
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Thu Jan 19 01:17:52 CET 2006
Eddig úgy tudtam, az autóakksi nem szereti a teljes kisütést. Bár a
kapocsfesz mérésével le lehetne tiltani a fogyasztót még az előtt.
Nemrég az új autómmal próbáltam bebikázni a régit. Így a téli hidegben hogy
nem használom, hajlamos kimerülni. Gagyi hipermarketes bikakábelem van. Kb
fél órát görcsöltem, hogy beinduljon, de nem tudta rendesen átforgatni a
motort. Aztán rápakoltam a működő autó gázpedáljára az ablakmosó szerszámot,
arra meg annyi karton ásványvizet (az volt a csomagtartóban), hogy 2000
legyen a fordulat. Így már elsőre beröffent a kimerült autó. Szóval biztos,
hogy valami összefüggés van a fordulat és a kapocsfesz. között még úgy is,
hogy a működő autó akksija teljesen fel volt töltve, és lévén dízelben,
rendesen bírja a gyűrődést.
Ha lesz időm, túrok valami bontóban ilyen kütyüket. Van valami tippetek,
milyen típust érdemes keresni?
Gábor
----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at startadsl.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, January 18, 2006 7:37 PM
Subject: Re: a magnesfekes bicaj - a megoldas
> Mi a normális? Egyébként asszem nem nagyon szorul a szerkezet, csak a
> kefesurlódást kell legyőzni. Egy mai autó alapjáraton (ami azért nem egy
> alacsony fordulatszám a generátor tengelyén) már le tudja adni a max
> körüli áramot is tudtommal. Persze az a gáz, hogy ekkor jelentős
> gerjesztést is kap, de ezt meg lehetne oldani - ha mérni akarsz - külön
> áramkörről, ami persze szintén mehet az aksiról.
>
>
>> Milyen fajta akkumulátor bírná ezt az üzemmódot. Tehát rendszertelen
>> töltés, sokszor teljes kisütés?
>
> Autóaksi simán.
>
> hjozsi
More information about the Elektro
mailing list