Re: FET híd

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Thu Feb 16 13:29:12 CET 2006


Uhh...ezt nyilvan megszivtam...

Ez a szemet gyari vezerlo nezi valahogy a motor aramot.
De fogalmam sincs hogy.
Nincs rajta ellenallas amin aramot merhetne, nem SENSE FET-eket hasznal.

Hümm...

Merthogy:
Ha lehuzzom a motort, akkor az L2 utan a H2 vegig magas...egesz addig amig 
az L2 ujra magasba nem megy...

Ha ebben a pozicioban radugom a motort akkor a H2 szepen visszamaszik az 
emlitett 5-30%-ra.

Nna, ezt hogy csinalja?

Esetleg a tapfeszt merne? Merthogy akkurol jar a cucc, es az akkufesz 
jelentősen mászkálhat
ahogy a PWM dolgozik... Hümm...


Arnold
----- Original Message ----- 
From: "Fuzesi Arnold" <arno at externet.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Thursday, February 16, 2006 1:15 PM
Subject: Re: FET híd


> Sziasztok, Józsi!
>
> Nna, működget ez is, meg a tirisztoros is ugy nez ki, köszi ezúton is a
> segítséget! De még vannak homályos foltok mindkét cuccnál...nincs teljesen 
> kész.
>
>
> FEThid:
>
> H1    H2
>
> L1    L2
>
> Bekapcsolom: H1=1, L1=0 (A FET gate-jén a feszültséget értem ez alatt)
> L2-t PWM-ezem szepen, növelem a kitöltést gyorsul a motor ahogy kell.
> Amikor az L2 alacsonyba megy akkor a H2-t bekapcsolom egy rövid időre.
> Erre az időre van vmi ökölszabály? A gyari vezerlot ahogy nezem az ugy
> mukodik, hogy
> 10% L2 eseten kb 30% a H2. Majd ahogy az L2 nő a H2 intenzíven csökken. Kb
> 5%-ra egy idő után és úgy is marad.
> Ha tul sokaig hagyom bekapcsolva a H2-t akkor mar fekezni fog egy
> rövidzárral. (H1, H2 rövidzárja a motort...miután az induktivitása 
> "kisült") Ha kicsi ideig akkor a reverse dioda fog vezetni ami a maga
> 4.5V-javal eleg kellemetlen sokat tud disszipalni.  Hol az optimum ha a
> motor sokféle fajta lehet?
> Van vmi ökölszabály erre?  Áramot nem nagyon tudok menet közben mérni, max 
> a
> FET híd föld pontján. De ott is inkabb csak komparalni hogy rövidzár 
> van-e,
> vagy normál működés. (Egy 1.1V-os referenciaval bíró 1024 bites ADC (=1mV
> felbontas) megy egy 0.01ohm-ra közvetlenül...azaz A nagysagrend amit már
> biztosan tudok detektálni hogy tartósan annyi folyik...Mérésne elég
> alkalmatlan...nem is annak terveztem, hanem túláramvédelemre.)
>
> Szerinted?
> Vagy üssek hasamra mérjem be az adott motorra, és jó közelítéssel sok más
> hasonló mocira is jólesz oszt kész?
>
> Ez egy pár amperes kis 6V-os DC motor.
>
> Kösz,
> Arnold
> ----- Original Message ----- 
> From: "jhidvegi" <jhidvegi at startadsl.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Wednesday, January 11, 2006 8:49 AM
> Subject: Re: FET híd
>
>
>> Fuzesi Arnold wrote:
>>
>>> Rajzoltam. A teljes visszatáplálást nem teljesen értem. A
>>> visszatáplálás áram alakja milyen kellene legyen?
>>
>> Ekkor pont úgy működik, mint egy step-up konverter.
>> Van a motor belső fesze, amit az aktív nulladiódának használt fet elkezd
>> terhelni. Ekkor a motorból generátor lesz, az áram a mociból kifele 
>> folyik
>> (a motorüzemhez képest tehát fordítva), az induktivitás árama ennek
>> megfelelően növekszik egyenletesen (elvileg, ha nincs ohm).
>> Majd amikor ez elkapcsol, ez az áram a másik feten megy be a tápba.
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/ 




More information about the Elektro mailing list